رویترز پس از گزارش آژانس تحلیل کرد:

ایران به رغم فشارها متعهد ماند

کدخبر: ۲۶۹۸۳۱
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: گزارش روز جمعه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران به رغم تحریم های امریکا به برجام پایبند بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز با اشاره به اینکه یک نسخه از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رؤیت کرده است، افزود: این گزارش تایید کرده که ایران سطح غنی‌سازی و میزان ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده خود را در سطحی که موردتوافق بوده، حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا همچنان به مفاد کلیدی در فعالیت‌های هسته‌ای خود که در توافق سال 2015 با قدرت‌های جهانی اعمال شد، پایبند مانده است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی همچنین تأکید کرده است به مکان‌هایی که برای بازرسی نیاز بوده و اغلب با اطلاع رسانی کوتاهی صورت می‌گیرد، دسترسی داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شد و تحریم هایی را که به موجب این توافق لغو شده بود دوباره اعمال کرد.

اتحادیه اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشت تا این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نگیرند.

وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس نیز یازدهم بهمن سال جاری در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX)به ثبت رسمی رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک