خط و نشان نظامی پوتین برای جهان

کدخبر: ۲۶۹۸۳۲
اقتصادنیوز: خط و نشان روسیه برای رقبای غربی خود ادامه دارد و رئیس جمهوری روسیه در تازه ترین اظهار نظر خود گفته است که تسلیحات روسی بی نظیر هستند و جهان تا مدتها نمی تواند به دانش آنها دست پیدا کند.
خط و نشان نظامی پوتین برای جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز جمعه در مراسمی در کاخ کرملین به مناسبت روز مدافعین میهن در جمع مقام های نظامی روسیه، کهنه سربازان روس و پرسنل غیرنظامی نیروهای مسلح این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: تسلیحاتی که می سازیم در جهان بی نظیر است حداقل اکنون در جهان نظیر ندارند و تا مدت های طولانی این وضعیت ادامه خواهد داشت.
پوتین ادامه داد: دستاوردهای تسلیحاتی اخیر روسیه به دلیل تدابیر منظم و هدفمند دولت و تلاش های فشرده و بزرگ دانشمندان، طراحان و سازندگان سلاح بوجود آمده است.
رئیس جمهوری روسیه گفت: دستاوردهای اخیر، پایه و اساس برای توسعه و پیشرفت ارتش و ناوگان روسیه برای دهها سال آینده را فراهم می کند و این به آن معنی تامین امنیت و صلح برای روس ها است.
وی در ادامه با بیان اینکه روس ها مردمانی صلح دوست هستند، اظهار داشت: ما بدنبال سیاست خارجی مسئولانه هستیم و سعی داریم ثبات بین المللی را حفظ کنیم هر چند که وضعیت جهان معاصر پیچیده و پر از اختلاف است.
رئیس جمهوری روسیه افزود: تعداد مناقشات حل نشده و خطرات و تهدیدها زیاد شده است به همین دلیل تامین امنیت روسیه و شهروندان آن برای کرملین در اولویت باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: ما توانمندی نظامی روسیه را همچنان افزایش خواهیم داد و نیروهای مسلح را پیشرفته تر خواهیم کرد.
پوتین گفت: در سال های اخیر توانایی نظامی و هماهنگی اقدامات نیروهای مسلح روسیه افزایش چشم گیری داشته است و این واقعیت نه فقط در رزمایش ها بلکه در شرایط جنگی از جمله حضور روسیه در عملیات ضد تروریستی در سوریه به اثبات رسید.
فردا 23 فوریه برابر با چهارم اسفندماه سال 97 روز مدافعان میهن در روسیه است که از جمله تعطیلات رسمی این کشور محسوب می شود.
گفتنی است روابط روسیه و آمریکا تیره شده و آمریکا در شش سال اخیر 65 بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه و مقامها این کشور وضع کرده است.
اتحادیه اروپا نیز از تحریم های آمریکا علیه روسیه همواره پیروی کرده است هر چند که برخی از کشورهای اروپایی خواستار کاستن از تنش ها هستند.
آمریکا و روسیه در خصوص مساله اوکراین، سوریه، ونزوئلا و ایران اختلاف نظرهای جدی دارند ضمن اینکه آمریکا تلاش می کند روسیه را از بازار انرژی در اروپا کنار بزند و با تحریم های هدفمند شرایط اقتصادی بر این کشور را روزبروز دشوارتر کند.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید