دو دختر عربستانی دیگر فرار کردند

کدخبر: ۲۶۹۹۱۳
اقتصادنیوز: در اتفاقی مشابه ماجرای پناهندگی دختر عربستانی در کانادا، این بار دو خواهر عربستانی برای فرار از خشونت‌ خانوادگی نقشه‌ای طراحی کرده و به هنگ کنگ گریختند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری بی.بی.سی عربی اعلام کرد، دو خواهر پس از دو سال برنامه‌ریزی مخفیانه در سفری خانوادگی به سریلانکا در سپتامبر گذشته، از دست سختگیری‌ها و خشونت‌های خانواده خود به شهر هنگ کنگ چین گریختند.

این دو خواهر ۱۸ و ۲۰ ساله پاسپورت‌های خود را برداشته و مخفیانه به فرودگاه رفته و قصد داشتند از طریق هنگ کنگ به ملبورن استرالیا بروند.

مسؤولان عربستانی از طریق کنسولگری خود هنگام فرود هواپیما در شهر هنگ کنگ در این پرونده ورود کرده و دوبار بلیت‌های این دو خواهر به مقصد استرالیا را باطل و تلاش کردند آن دو را از دبی به عربستان بازگردانند.

مایکل فیدلر، وکیل مدافع این دو خواهر اعلام کرد، آنها در فرودگاه هدف آدم ربایی مسؤولان کشورشان قرار گرفتند.

آن دو توانستند به عنوان گردشگر وارد هنگ کنگ شده و مدت پنج ماه مخفیانه در آنجا زندگی کنند.

طبق گفته‌های فیدلر، این دو خواهر اظهار کردند: ما برای حفظ جان خود فرار کردیم، امیدواریم پناهندگی کشوری که به حقوق زنان احترام می‌گذارد و با آنها بر اساس اصل برابری برخورد می‌کند را به دست آوریم.

داستان این دو خواهر شبیه به داستان رهف القنون، دختر عربستانی است که توانست پناهندگی کانادا را بگیرد، او نیز به دلیل خشونت‌های خانواده‌اش گریخته بود اما خانواده او این مساله را تکذیب کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید