علی اکبر صالحی: در دوره جهاد اقتصادی و صنعتی هستیم

کدخبر: ۲۶۹۹۳۲
اقتصادنیوز: رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هر راهی را رفتند که ملت ایران را تسلیم خواسته‌های خود کنند؛ آنها تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که ایران را مجددا تسلیم خود کنند، اما این ملت تصمیم خود را گرفته‌ و نشان داده‌اند که هزینه های حفظ استقلال خود را اعم از جنگ و تحریم تحمل کرده‌اند و علیرغم همه محدودیت‌ها و فشارها و تبلیغات سرسام آور می‌بینیم ملت ایرام طی ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی گام هایی مهم برداشته‌اند.
علی اکبر صالحی: در دوره جهاد اقتصادی و صنعتی هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌الملی تهران برگزار شد با بیان اینکه خودم یک بسیجی هستم، اظهار کرد: بسیج یادگار ماندگار امام خمینی (ره) است، او با دید ژرفی که داشت، متوجه بود که با بسیج توده های مردم می‌توان آرمان های آنان را محقق کرد. بستر حرکت توده ها در ایران بسیج بود و اولین آزمون موفقیت آمیز خود را در دفاع مقدس به خوبی بروز و ظهور داد. بسیج کاری بسیار عظیم در دفاع مقدس انجام داد و تبدیل به الگویی شد که امروز در سوریه و عراق مشابه آن تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه الان در دوره جهاد اقتصادی و صنعتی هستیم و این جهاد به همان میزان ارزشمند است که در دفاع مقدس ارزشمند بود، خاطرنشان کرد: امروز با چالشی جدی مواجه هستیم؛ دشمنان جمهوری اسلامی ایران هر راهی را رفتند که ملت ایران را تسلیم خواسته‌های خود کنند؛ آنها تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که ایران را مجددا تسلیم خود کنند، اما این ملت تصمیم خود را گرفته‌ و نشان داده‌اند که هزینه های حفظ استقلال خود را اعم از جنگ و تحریم تحمل کرده‌اند و علیرغم همه محدودیت‌ها و فشارها و تبلیغات سرسام آور می‌بینیم ملت ایرام طی ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی گام هایی مهم برداشته‌اند.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش بسیج در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: بسیج حلقه‌ای برای تحقق آرمان‌های ما است. مفتخرم بگویم سازمان انرژی اتمی نیز دارای یک تشکل بسیجی است و هر دستاوردی که در این سازمان حاصل شده، ناشی از روحیه ایثار و بسیجی‌وار است.

صالحی در ادامه سخنرانی خود به بیان عناصر تاثیرگذار در رشد، پیشرفت و توسعه پرداخت و اظهار کرد: تمایز انسان با موجودات دیگر این است که انسان صاحب اندیشه است و می‌تواند اندیشه زایی، اندیشه ورزی و اندیشه پروری کند. اگر شرایط را مهیا کنیم که این خصلت در انسان بروز و ظهور کند، آن‌گاه می‌توان گفت که ملت را در بستر پیشرفت قرار داده‌ایم.

وی اولین عنصر اندیشه زایی را آزادی عنوان کرد و گفت انسان مقید نمی‌تواند اندیشه زایی کند. بنابراین هدف ما باید متمرکز بر ایجاد زمینه‌های رشد و ظهور اندیشه‌زایی ورزی و پروری باشد. تا این مرحله اجماعی جهانی وجود دارد، اما از این مرحله ما مقداری زاویه می‌گیریم. ما در ایران بعد از انقلاب به بعد معنوی انسان که فراموش شده بود، توجه کردیم. بعد معنوی بعدی است که مغفول مانده بود و انقلاب توانست غباری را که بر این بعد قرار گرفته بود، بزداید و اساس دین باوری را به جامعه تزریق کند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: عناصر موثر در پیشرفت در بعد مادی عبارتند از سرمایه انسانی، سرمایه مادی و مدیریت، اما ما عنصری به نام دین باوری که می‌تواند زمینه ساز آرمان گرایی، ایثارگری و ایمان باشد با انقلاب اسلامی به دست آوردیم؛ این بعد می‌تواند به پیشرفت‌های بعد مادی سرعت ببخشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید