توضیحات درباره شایعه توزیع گوشت الاغ در کردستان

کدخبر: ۲۷۰۲۰۰
اقتصادنیوز: مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در بازرسی‌هایی که امسال از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌ایم تاکنون هیچ موردی از عرضه و فروش گوشت الاغ در استان نداشته‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتشار یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی با عنوان احتمال توزیع گوشت الاغ در شهر سنندج اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه رستوران‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های سراسر استان را به مرحله اجرا در آورده است.

وی افزود: در 72 ساعت گذشته بیش از 2500 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که خوشبختانه در این مراکز هیچ مورد مشکوکی مبنی بر توزیع، عرضه و فروش گوشت الاغ نداشته‌ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان عنوان کرد: در بررسی بر روی فیلم منتشر شده مشخص شده که این کله مربوط به حیوان اسب است که با قاطعیت عرض می‌کنیم که لاشه این حیوان در هیچکدام از قصابی‌ها و رستوران‌های شهر سنندج توزیع نشده است چرا که این مراکز تحت نظارت اکیپ‌های دامپزشکی کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که این حیوان بر اثر بیماری یا هر دلیل دیگری تلف شده باشد و عده‌ای عمدا کله آن را جدا کرده باشند و در آن نقطه از شهر رها کرده باشند.

ورمقانی گفت: این فیلم زنگ خطری برای مردم است که باید حتما گوشت موردنیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی استان کردستان که دارای مُهر دامپزشکی است، تهیه کنند و چنانچه به موارد مشکوکی برخورد کردند به سامانه 1512 اطلاع دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید