واشنگتن‌پست گزارش داد؛

چالش گروگان‌گرفته‌شدگان سفارت آمریکا در ایران برای دریافت غرامت

کدخبر: ۲۷۰۲۴۸
اقتصادنیوز؛ واشنگتن‌پست گزارش داد کارمندان بازداشت‌ شده سفارت آمریکا در ایران برای دریافت غرامت، اکنون با چالش جدیدی مواجه شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ دیپلمات‌‌های آمریکایی بازداشت‌ شده در سفارت امریکا در ایران که با کمک لابی‌های ضدایرانی در دادگاه‌های آمریکا و کنگره ۳ سال پیش موفق شدند بر اساس مصوبه سال ۲۰۱۵ میلادی به ازای هر روز بازداشت ۱۰ هزار دلار و یا در مجموع ۴.۴۴ میلیون دلار از محل دارایی‌ های بلوکه‌ شده ایران یا منابع حاصل از جریمه شرکت‌ های ناقض تحریم های تهران وعده دریافت غرامت را از آن خود کنند، هم اکنون با چالش جدیدی مواجه شده اند.

چالش جدید بازداشت‌شدگان آمریکائیِ لانه‌جاسوسی در سرقت اموال ایران

بر اساس گزارش این روزنامه، بازداشت شدگان آمریکائی که در پوشش دیپلمات در سفارت سابق آمریکا در تهران مشغول به کار بودند، اکنون از اینکه خانواده‌‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به مرکز تجارت جهانی در نیویورک نیز از این منابع سهم می‌ برند، ابراز نارضایتی کرده‌ اند.

به گزارش «واشنگتن‌پست»، گروه‌ های مختلفی که مدعی‌‌اند خود و یا بستگان نزدیک آنها قربانی تروریسم هستند، می توانند از صندوقی موسوم به «صندوق قربانیان تروریسم دولتی» (USVSST) پس از رأی دادگاه برداشت کنند.

به گزارش این روزنامه، دیپلمات‌ های آمریکایی بازداشت‌ شده در سفارت آمریکا اکنون نگرانند تا با افزایش مدعیان برداشت از این صندوق، زمان پرداخت غرامت و قدرالسهم آن ها کاهش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید