ادعای جدید پمپئو:

ایران تعدادی گروگان آمریکایی در اختیار دارد/پس از برجام ایران به جامعه بین‌المللی نپیوست

کدخبر: ۲۵۴۴۶۲
اقتصادنیوز؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در بروکسل به سر می‌برد، در سخنانی ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار کرد.
ایران تعدادی گروگان آمریکایی در اختیار دارد/پس از برجام ایران به جامعه بین‌المللی نپیوست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده که در بروکسل به سر می‌برد، در سخنانی اتهامات دولت آمریکا علیه ایران را تکرار کرد.

وی در ابتدای سخنرانی در «بنیاد آلمانی مارشال» در بروکسل، به مرگ «جورج هربرت واکر بوش» (بوش پدر) اشاره کرد و به تمجید از چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

وی که بامداد امروز در بروکسل با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرده بود، مدعی شد که ایران پس از حصول توافق هسته‌ای، به جامعه بین‌المللی نپیوسته و پول‌هایی را که از این توافق به دست آورده بود به تروریست‌ها و دیکتاتورها اختصاص داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا ایران را متهم کرد که تعدادی گروگان آمریکایی در اختیار دارد و به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بی‌اعتنایی کرده است.

از جمله دیگر ادعاهای وزیر امور خارجه دولت ترامپ این بود که ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای خود دروغ گفته و از تحریم‌های سازمان ملل گریخته است.

پامپئو در ادامه ادعای اخیر خود در خصوص آزمایش یک موشک بالستیک توسط ایران را تکرار کرد و آن را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خواند.

وی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز اشاره کرد و شکایت ایران را بی‌پایه و اساس خواند.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص روسیه نیز مدعی شد که مسکو ارزش‌های غربی مربوط به همکاری بین‌المللی و آزادی را نپذیرفته و به دو کشور مستقل گرجستان و اوکراین حمله کرده است. وی همچنین روسیه را بار دیگر به استفاده از مواد سمی برای قتل اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس متهم کرد و مدعی شد که مسکو برای سال‌های پیمان منع موشک‌های میان‌برد (INF) را نقض می‌کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید