چند زن ایرانی جانباز هستند؟

کدخبر: ۲۷۰۴۳۹
اقتصادنیوز: معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار جانباز زن در کشور داریم که در عملیات مختلف تروریستی و دوران دفاع مقدس جانباز شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا محمد حسن کاویانی راد روز دوشنبه در جشن شمیم کوثر و تجلیل از زنان جانباز به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: در مجموع بیش از 5٠٠ هزار جانباز از پنج تا ٧٠ درصد در کشور وجود دارند که حدود هشت هزار نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در گذشته همایش تکریم و تجلیل از بانوان شهید را برگزار کردیم ولی برای جانبازان زن برنامه خاصی نداشتیم و قرار شد این برنامه به عنوان اولین همایش برای تجلیل از بانوان جانباز به مناسبت روز زن برگزار شود.

کاویانی اضافه کرد: باورمان بر این است که عوارض جانبازی بسیار زیاد و تاثیر آن در زنان و مردان متفاوت است. پیامدهای آن برای زنان متفاوت با مردان است و باید برای ارائه خدمات همسان سازی و تطبیق در این دو جنس صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش بنیاد شهید این است که بتواند خدمات مطلوبی را به تمام جامعه هدف به ویژه بانوان جانباز ارائه دهد؛ زیرا معتقدیم باید به این افراد بیشتر توجه شود. 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از اینکه ریاست بنیاد شهید به بانوان توجه خاصی دارد و بر پیگیری و مسائل حل بانوان تاکید دارد، بسیار سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه 5٠ درصد جامعه ایثارگران را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم خدمات به این افراد را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

در این جشن که به مناسبت تجلیل از بانوان جانباز برگزار شد، تعدادی از این افراد به بیان خاطرات و نحوه جانبازی خود پرداختند.

در پایان این جشن از ٢٠ نفر از زنان جانباز شامل زنان مبارز در زندان های رژیم پهلوی، عملیات انتحاری گروه های تروریستی و دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید