خبر استعفای ظریف تیتر یک رسانه های بین المللی شد

کدخبر: ۲۷۰۵۰۳
اقتصادنیوز :رسانه های جهان چند دقیقه پس از انتشار خبر استعفای وزیر امور خارجه ایران به پوشش گسترده این رویداد پرداخته اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران ،رویترزپس از استعفای ظریف نوشت: ظریف استعفا داد. اون نقشی مهم در توافق هسته ای داشت، اما با خروج آمریکا از این توافق از سوی مخالفان مورد حمله قرار گرفت.

تیتر اورشلیم پست هم برای استعفای ظریف این بود: ظریف وزیر امور خارجه ایران کناره گیری کرد.

آسوشیتدپرس هم تیتر زد : ظریف وزیر امور خارجه ایران استعفا داد. او عامل اصلی در به ثمر رسیدن توافق هسته ای در سال 2015 بود.

الجزیره هم در تیتر کوتاهی نوشت: ظریف استعفا داد.ان بی سی هم اعلام کرد: ظریف استعفا داد، اما هنوز مشخص نیست که آیا استعفای او پذیرفته شده یا خیر. واشنگتن پست هم این خبر را منتشر کرد و نوشت : ظریف وزیر امور خارجه ایران استعفا داد.

خبرگزاری ایرنا هم به واکنش رسانه های روسی به این خبر پرداخت و نوشت : خبرگزاری تاس و ریانووستی به صورت همزمان و در خبری فوری به نقل از رویترز خبر استعفای محمد جواد ظریف از طریق اینستاگرام را منتشر کردند.

گفتنی است، دقایقی پس از انتشار پست اینستاگرام وزیر امور خارجه، «سید عباس موسوی» معاون سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با ایرنا، اصالت متن اینستاگرام و استعفای وزیر خارجه را تایید کرد.

در ادامه خبر کوتاه و فوری رسانه های روسیه، اظهارات ظریف در اینستاگرام خود نیز آورده شده است.

در تازه ترین پست اینستاگرام وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.

ظریف ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

کامرسانت، گازتا رو ، یوفا تایم و شبکه های مختلف تلویزیونی روسیه از جمله روسیه 24و رن تیوی و ان.ت.و روسیه نیز در خبری فوری به این رویداد پرداخته اند.

برخی از رسانه های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی رن.تیوی روسیه با اشاره به این خبر نگاهی نیز به زندگی نامه محمد جواد ظریف از کودکی تا رسیدن به پست وزارت امور خارجه ایران داشته اند. 

در همین رابطه: 

محبوب ترین عضو کابینه استعفا کرد

واکنش عباس عبدی به خبر استعفای ظریف

اصرار ظریف بر استعفای خود

بررسی پشت پرده‌⁧ استعفای ظریف در مجلس

غیبت قابل تامل ظریف در دیدار مقام معظم رهبری و بشار اسد

واکنش وزیر خارجه آمریکا به استعفای ظریف

روحانی با استعفای ظریف موافقت می‌کند؟

استعفای ظریف دلواپسان را ذوق‌زده کرد

محمدجواد ظریف چرا استعفا داد؟‌

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید