آمریکا شش مقام دولتی ونزوئلا را تحریم کرد

کدخبر: ۲۷۱۱۵۶
اقتصادنیوز؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا شش مقام دولتی ونزوئلا را به بهانه ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه تحریم کرد.
 آمریکا شش مقام دولتی ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد شش مقام دولتی ونزوئلا مرتبط با نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور را تحریم کرده است.

 

بر اساس ادعای آمریکا، این افراد کنترل گروه هایی را در اختیار داشته اند که مانع ورود محموله کمک های به اصطلاح انساندوستانه آمریکا به داخل ونزوئلا شده اند.

بر اساس ادعای وزیر خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده جزو مقامات امنیتی دولت نیکلاس مادورو هستند که به دلیل "خشونت های شنیع، مرگ و میرهای دلخراش، و آتش زدن بی رحمانه محموله های غذایی و دارویی برای مردم بیمار و گرسنه ونزوئلا" تحریم شده اند.

روز دوشنبه هم وزارت خزانه داری آمریکا چهار مقام دیگر دولت ونزوئلا را به فهرست افراد تحریم شده افزوده بود.

پیش از این، ایالات متحده "سیلیا آدلا فلورس د مادورو" همسر رئیس جمهور، "دلسی الوینا رودریگز لوپز" معاون رئیس جمهور، و همچنین "ولادیمیر پادرینو لوپز" وزیر دفاع ونزوئلا را تحریم کرده بود.

خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا نیز که از حمایت غربی ها برخوردار است، هفته گذشته با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در قالب اجلاس گروه لیما دیدار کرد تا راهبرد مشترکی را برای اقدامات بعدی در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا اتخاذ کنند.

مادورو اعلام کرده است که آمریکا با مداخله در امور داخلی ونزوئلا قصد دارد کمک‌های اجباری بشردوستانه را وارد این کشور کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید