روسیه آماده میانجیگری بین دو قدرت اتمی شد

کدخبر: ۲۷۱۱۹۶
وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با وزیر خارجه پاکستان خواستار رعایت و اجرای مفاد و اصول کنوانسیون جهانی مبارزه با تروریسم از سوی اسلام آباد شد و بر آمادگی کشورش برای میانجیگری میان پاکستان و هند در راستای حل اختلافات اخیر میان این دو کشور تاکید کرد.
روسیه آماده میانجیگری بین دو قدرت اتمی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این گفت وگوی تلفنی امروز (جمعه) به ابتکار طرف پاکستانی صورت گرفت و «سرگئی لاوروف» و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان وضعیت منطقه آسیای جنوبی با توجه به متشنج شدن روابط اسلام آباد و هند را بررسی کردند.
دو طرف در این گفت وگو بر ضرورت رعایت مفاد کنوانسیون های ضدتروریستی برای همه کشورها و همکاری جهانی در این عرصه و همچنین لزوم مبارزه با تروریسم بین المللی در قالب سازمان همکاری شانگهای تاکید کردند.
دور جدید تنش‌ها در مناسبات هند و پاکستان از روزی آغاز شد که گروه شبه نظامی «جیش محمد» در کشمیر تحت کنترل هند عملیاتی انتحاری علیه نیروهای ارتش این کشور به مرحله اجرا گذاشت.
عملیاتی که باعث شد، هندوستان بلافاصله انگشت اتهام را به طرف نیروهای امنیتی پاکستان بگیرد و نخست‌وزیر هند در واکنشی خشم‌آلود، سخن از گرفتن انتقام به میان آورد و در نهایت دستور بمباران محلی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان صادر کند.
آن طور که هند مدعی است، مکان مورد حمله قرار گرفته مرکز آموزشی و تدارکاتی «جیش محمد» بوده است.
در پی این رویداد پاکستان اقدام به سرنگونی یک جنگنده هندی کرد و هند نیز در اقدامی تلافی جویانه، یک جنگنده پاکستانی را منهدم کرد.
کاخ کرملین دیروز پنجشنبه خبر داد که رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر هندوستان ابراز امیدواری کرد بحران بوجود آمده میان این کشور با پاکستان به سرعت حل و فصل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید