گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره سوریه

کدخبر: ۲۷۱۲۹۱
اقتصادنیوز؛ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با پاتریک شاناهان، همتای آمریکایی‌اش به بررسی آخرین تحولات سوریه پرداخت.
گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور  تماس تلفنی‌ با پاتریک شاناهان، همتای آمریکایی‌ خود برقرار کرد و در جریان آن دو طرف به بررسی آخرین تحولات سوریه، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و همچنین اجرای توافق نقشه راه منبج پرداختند.

پیشتر، وزرای دفاع آمریکا و ترکیه و نیز رؤسای ستاد ارتش دو کشور در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ایجاد منطقه امن و منبج به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک که اکثر آن را یگان‌های مدافع خلق کرد تشکیل می‌دهند، اقدامات خود را در ایست‌های بازرسی از منبج تا مرزهای میان سوریه با عراق به منظور مقابله با فرار نیروهای گروه تروریستی داعش به سمت ترکیه تشدید کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین تاکید کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک در اکثر ایست‌های بازرسی در منطقه شرق فرات و منطقه منبج به ویژه در مسیرهای ارتباطی از دیرالزور و زمین‌های کشاورزی الباغوز تا منبج و مناطق تحت سیطره نیروهای عملیات "سپر فرات" در شمال شرقی حلب مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، طبق گزارش‌های مطبوعاتی ترکیه، از  مجموع حدود ۲۰ هزار تن، نزدیک به ۱۵ هزار تن از  اعضای هیئت تحریرالشام تمایل دارند به گروه "ارتش ملی" ترکیه بپیوندند.

بر اساس این گزارش‌های مطبوعاتی، آنکارا تلاش دارد تا میان عناصر هیئت تحریرالشام و دیگر عناصر افراط‌گر تفاوت قائل شود تا مسکو را قانع کند از انجام عملیات نظامی گسترده در ادلب صرف‌نظر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید