مسیریابی برای افراد پیاده از طریق گوگل مپ !

کدخبر: ۲۷۱۳۵۴
اقتصاد نیوز:گوگل مپ مبتنی بر واقعیت افزوده برای مسیریابی افراد پیاده به‌زودی معرفی می‌شود .
 مسیریابی برای افراد پیاده از طریق گوگل مپ !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، گوگل مپ در حال تست ویژگی جدید مسیریابی مبتنی بر واقعیت افزوده برای افراد پیاده است. کاربران با امتیاز لوکال گاید یا راهنمای محلی بالاتر از ۵ می‌توانند ویژگی جدید را امتحان کنند.    

در اوایل ماه جاری، وال استریت ژورنال خبر از ویژگی جدیدی در گوگل مپ برای افراد پیاده داد. گوگل، برای کاربرانی که امتیاز Local Guide یا راهنمای محلی آن‌ها بالاتر از ۵ است، در حال تست و بررسی ویژگی جدید مسیریابی مبتنی بر واقعیت افزوده است.

ویدئویی یوتیوبی از نحوه‌ی مسیریابی گوگل مپ برای افراد پیاده مبتنی بر واقعیت افزوده به‌اشتراک گذاشته شده است که عملکرد آن را به‌خوبی نشان می‌دهد.

گوگل مپ

 

وقتی کاربران گوشی خود را بالا نگه داشته باشند، به‌صورت پیش‌فرض دوربین و ویژگی واقعیت افزوده مسیر را به آن‌ها نشان می‌دهند و وقتی گوشی پایین نگه داشته شود، نمای معمولی به کاربر نشان داده خواهد شد. در  اصل ویژگی جدید، مسیری که کاربر باید طی کند، به‌خوبی و بسیار روشن در تصویر نشان داده می‌دهد. بی‌شک با چنین دقتی در نشان دادن مسیر، کمتر کسی ممکن است در حالت پیاده و زمانی‌که از گوگل مپ استفاده می‌کند، در مسیریابی و رسیدن به مقصد دچار اشتباه شود. هرچند هنوز مشخص نیست که استفاده از این قابلیت جدید چه تاثیری بر عمر باتری دستگاه خواهد گذاشت. 

ویژگی جدید گوگل مپ هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و هنوز قابلیتی محرمانه محسوب می‌شود. هرچند درنهایت قرار نیست چنین قابلیتی پنهان بماند و همه‌ی کاربران درجریان قابلیت‌های جدید این برنامه‌ی کاربردی قرار خواهند گرفت. کاربرانی که Local Guide با امتیاز سطح ۵ یا بالاتر دارند، می‌توانند این ویژگی جدید را روی هر دوسیستم‌عامل اندروید و iOS امتحان کنند. باید منتظر باشیم تا گوگل این قابلیت در دسترس عموم کاربران قرار دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید