جنجال یک پیام تبریک به «میرحسین موسوی»

کدخبر: ۲۷۱۳۵۸
اقتصادنیوز؛ ابوطالب فرنیاپور، معاون سیاسی فرماندار شهریار در صفحه اینستاگرام خود پستی را به مناسبت روز مهندس منتشر کرد و این روز را به مهندس «میرحسین موسوی» تبریک گفت. این اقدام با واکنش تند برخی چهره‌های اصولگرا، عقب‌نشینی فرماندار شهریار و البته ایستادگی استاندار تهران همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ پیام تبریک ابوطالب فرنیاپور، معاون سیاسی فرماندار شهرستان شهریار به مناسبت روز مهندس، برایش دردسرساز شده است. از یک سو جبهه‌ای از دلواپسان در تلاش برای عزلش هستند و از سوی دیگر مقام‌های دولتی در مقابل این فشار‌ها ایستادگی می‌کنند.

ابوطالب فرنیاپور

انتشار این پست واکنش افرادی از جمله سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین، امام جمعه شهریار و نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضغفین را در پی داشت.

با بالا گرفتن واکنش‌ها به این پست اینستاگرامی، فرنیاپور چند ساعت بعد این پست را از صفحه اینستاگرام خود پاک و نامه عذرخواهی نیز منتشر کرد؛ اما حاشیه‌های پست اینستاگرامی تمام نشد و به نمازجمعه شهریار هم رسید. موسی سالمی، امام جمعه شهرستان شهریار در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه حوادث 88، خط قرمز رهبر جمهوری اسلامی است و میرحسین موسوی یکی از رهبران معترضین 88 است، خواستار عزل معاون سیاسی فرماندار شد و خبر از قول پیگیری فرماندار و استاندار در این خصوص داد. سالمی انتشار این پست را به معنی حمایت از آنچه وی فتنه خواند تعبیر کرد و این موضوع را غیرقابل گذشت دانست.

محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نیز در واکنش به این موضوع، معاون سیاسی فرماندار شهریار را فاقد صلاحیت دانست.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با هشدار به استاندار تهران تصریح کرد که هرکس خط قرمز نظام را رعایت نکند، نمی‌تواند در پست خود بماند و بر مراقبت استاندار و وزیر کشور از زیرمجموعه‌های خود تأکید کرد.

این فشارها در نهایت فرماندار شهریار را مجبور به عقب‌نشینی کرد. روز گذشته، نورالله طاهری، از آخرین تصمیم گرفته شده درخصوص معاون سیاسی خبر داد و اظهار داشت که فرنیاپور باید در اولین فرصت، پست خود در فرمانداری شهریار را ترک کند و به‌زودی جابه‌جا می‌شود. طاهری هم‌چنین اعلام کرد در یک فرصت مناسب، نفر بعدی برای تصدی این پست اعلام می‌شود و در حال حاضر فرنیاپور بر سر کار نبوده و در مرخصی هستند.

با این وجود، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برخلاف فرماندار شهریار بر موضع حمایت از معاون سیاسی این شهرستان ایستادگی کرد. محسنی‌بندپی اظهارات و اخبار درباره برکناری این مقام دولتی را از اساس غلط دانسته و گفته اگر بنا باشد کسی وی را عزل کند آن شخص من هستم. اقدامی برای برکناری معاون فرماندار شهریار انجام نداده‌ام و خبرهای منتشر شده دروغ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید