ترامپ روسای جمهوری پیشین را به خیانت به کشور متهم کرد

کدخبر: ۲۷۱۳۸۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که سال ها مسیر خیانت و اشتباه پیشینیان به کشور را تغییر داده و آمریکا را در اولویت قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز شنبه در جمع اعضای اتحادیه محافظه کاران آمریکا افزود: جنبش و آینده کشور ما ظرفیت بی نهایتی دارد، کاری که با یکدیگر کردیم در تاریخ دنیا انجام نشده است. در 2016 انتخاباتی برگزار شد که تا کنون مشابه نشد و فکر می کنم با تعداد بالاتری در سال 2020 انجام خواهیم داد.

وی با اشاره آرای الکترال در انتخابات 2016 ادامه داد: من بیشتر محافظه کار بودم تا جمهوریخواه. مردانی که اینجا هستند در خط مقدم حفظ کشور و میراث غنی آن هستند. ما مسیر سال ها خیانت و اشتباه را تغییر دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: آمریکا در اولویت قرار نداشت بلکه همیشه در آخر بود. آن روزها دیگر به سر آمده است.

وی ادامه داد: همه ما باید تحمل می کردیم، 17 جمهوریخواه به اضافه من حضور داشتیم. بیشتر من محافظه کار بودم تا یک جمهوریخواه. مردم متوجه این مساله نبودند. فکر می کنم با کاری که درباره دیوان عالی قضایی کردیم، متوجه شده اند.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که دمکرات ها با شنیدن این حرف ها دیوانه می شوند، اضافه کرد: می شنیدیم که امکان ندارد به 270 رای الکترال برسیم، بهتر است که پایان یافته تلقی کنیم اما ما 270 رای الکترال نگرفتیم بلکه آن 306 رای بود.
ترامپ با بیان اینکه بسیاری از شرکت های اتومبیل سازی به میشیگان بازگشته اند و به این کار ادامه می دهند، اظهار کرد: فکر می کنم در 2020 بهتر از این اقدام خواهیم کرد. به آماری دست می یابیم که تا کنون مردم ما ندیده اند. آنهایی که اینجا هستند در خط مقدم دفاع از منافع و ارزش های آمریکا و بازپس گرفتن میراث غنی کشورمان هستند.
وی گفت: به کمک شما مسیر سال ها خیانت و اشتباه را تغییر می دهیم. طبقه حاکم، خیانت های جدی به کشور روا داشته اند به گونه ای که تنها کشورهای خارجی را به بهای گزافی ثروتمند کردند. آمریکا اصلا در اولویت قرار نداشت. آن روزها مدت ها است به سر آمده است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: آمریکا بار دیگر مورد احترام قرار گرفته است و جهان این را می داند. وقتی با رئیس جمهوری های جهان ملاقات می کنم می دانند که آنچه که اتفاق می افتد، نمی توانند باور کنند که نه تنها در دوره اوباما بلکه پیش از او، کاری انجام می دادند که مورد اعتراض قرار نمی گرفت.
ترامپ روابط خود با رئیس جمهوری چین را خوب توصیف کرد و ادامه داد: در دیدار با شی گفتم چطور توانستید این همه کار خلاف و ضد آمریکایی انجام دهید، او گفت کسی نخواسته بود شیوه کارمان را عوض کنیم. وقتی که 40 درصد تعرفه به اتومبیل های صادراتی ما وضع می کنند ما هیچ تعرفه ای بر کالاهای آنها اعمال نمی کردیم.
وی اضافه کرد: وقتی تعرفه های آنها را از 10 به 25 درصد و بعد هم به 40 درصد افزایش می دادند، هیچ کسی با آن ها تماس نگرفت و اجازه دادند وضع همان طور بماند. ما باید همین رفتار را نسبت به آنها انجام می دادیم اما این کار را نکردیم.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه چینی ها حتی نمی خواستند با دولت های پیشین مذاکره کنند، اظهار کرد: قوانین مربوط به گذشته وقتی که کشور ما به راستی ثروتمند بود را پیدا کردم، قوانین تعرفه ها را بیرون کشیدم اما باید خاک روی آن را پاک می کردیم تا ببینیم قوانین چیست.
ترامپ یادآور شد: خوشبختانه اعتبار این قوانین پایان نیافته بود. دیدم که بر اساس مقررات سال 1938 می توانیم چنین کاری انجام دهیم. پس از آن بحث و مذاکره شروع شد. دوره مشکلی بود؛ برای اینکه این همه پول داشتیم اما نمی دانستیم که باید با آنها چه کار کنیم.
وی تصریح کرد: نمی توانیم اجازه دهیم کشورها بر عکس منافع ما ثروتمند شوند. من الان از روی متن نمی خوانم، همین طوری هم انتخاب شدم آنچه که نوشته بودند را نمی خواندم. اگر از چارچوب آنچه که تاکنون بوده است خارج نشویم، کشور ما پس رفت خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به لایحه سبز دمکرات ها تاکید کرد: دمکرات ها باید آن را پیش ببرند و کشور ما به آن نیاز دارند. نه هواپیما، نه انرژی و نه برقی در کار نیست اگر باد نوزد. 
ترامپ با تمسخر این لایحه گفت: عزیزم نگاه کن باد می وزد، می خواهم تلویزیون نگاه کنم. چون در غیر این صورت برقی نخواهیم داشت.
وی بار دیگر به اعمال تعرفه ها اشاره کرد و افزود: ما نیروها را بازسازی کردیم و کار تعرفه ها را تمام کردند. می خواهم واژه ای استفاده کنم اما بانوی اول آمریکا می گوید که از این کلمات استفاده نکنم. اگر این کار را انجام دهم آن گاه رسانه ها شماتت می کنند چون اخبار جعلی می سازند.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر جوک بگوییم، اگر با جمعیت حاضر شوخی کنیم یا با 25 هزار نفر در ورزشگاه یک جمله درباره روسیه بگوییم به سرعت درباره ایمیل های هیلاری کلینتون صحبت می شود، آنها هم می گویند لطفا ایمیل را منتشر کنید.
ترامپ اضافه کرد: ناگهان سی ان ان و رسانه های جعلی می گویند که ترامپ از روسیه خواسته است به دنبال ایمیل های کلینتون برود. این آدم ها بیمارند. آنها بازی ها را کاملا می شناسند و به صورت کثیف تر از هر زمانی انجام می دهند.
وی با بیان اینکه پیش از این 500 میلیارد دلار در تجارت با چین از دست داده ایم، گفت: اکنون بیش از 250 میلیارد دلار در اختیار داریم که تعرفه 25 درصد اعمال کنیم. البته من عجله ای ندارم چون اکنون هم وضع ما مناسب است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: تبانی با روسیه هرگز وجود نداشته است از این رو دمکرات ها به دنبال بررسی سوابق اقتصادی من هستند. این آدم ها بیمارند. چند روز پیش شیف نماینده کالیفرنیا در مجلس را دیدم که درباره بررسی سوابق اقتصادی من صحبت کرد در حالی که پیش از این درباره تبانی با روسیه حرف می زدند.
ترامپ با بیان اینکه بهترین انتخابات را داشته ایم، ادامه داد: بله کسانی بودند که باختند و بعد هم کسانی در سرکار می مانند که نباید باشند و سعی می کنند با حرف های اشتباه شما را کنار بگذارند. وزیر دادگستری از تحقیقات مولر خود را کنار کشید. رابرت مولر 13 دمکرات خشمگین را در کمیته تحقیقات قرار داد.
وی با بیان اینکه یکی از آن ها درگیر بنیاد هیلاری کلینتون است، اظهار کرد: یکی دیگر بدترین شهرت را دارد. مولر پیش از این می خواست رئیس اف بی آی شود و همه این را می دانند البته این شغل را به او ندادم. جیمز کومی دوست صمیمی مولر است البته به جز برخی از تضاد منافعی که دارند.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: وزیر دادگستری خودش را از تحقیقات مربوط به تبانی با روسیه کنار می کشد و من در آن زمان او را اخراج نکردم. وزیر دادگستری ضعیف بود و کاری نکرد، کسی که رای نگرفت نامه فاجعه باری را درباره جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی می نویسد. تمام دمکرات ها و جمهوریخواهان همان زمان گفته بودند که کومی باید اخراج شود.
ترامپ با بیان اینکه کومی مرد بسیار بدی است، ادامه داد: دو حزب واقعا از کومی متنفر بودند. به بانوی اول آمریکا گفتم که می دانید خبر خوب چیست؟ این کاملا دو حزبی خواهد بود و بنابراین کومی را اخراج کردیم.
وی اضافه کرد: همان روز رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری خواستار استعفای کومی شده بود. یادم نمی آید که دمکرات ها از این کار ناراضی بوده باشند. ما الان در باتلاق واشنگتن هستیم. ما در حال پیروز شدن هستیم و دمکرات ها می بازند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید