روسیه فعالیت اپراتورهای ماهواره‌های مخابراتی خارجی را محدود کرد

کدخبر: ۲۷۱۵۳۳
اقتصادنیوز: دولت روسیه با صدور دستورالعملی قوانین جدیدی برای فعالیت شرکت‌های اپراتور ماهواره‌های مخابراتی جدید وضع کرده و فعالیت آنها را در این کشور محدود کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، بر اساس این سند تمامی شرکت‌های مالکماهواره‌های مخابراتی خارجی باید همه ترافیک دریافتی خود را از طریق یک ایستگاه زمینی واقع در داخل خاک روسیه منتقل کنند.

بر همین اساس ارسال داده‌های ماهواره‌ای برای مشتریان این شرکت‌ها به طور مستقیمممکن نبوده و آنها ابتدا باید از طریق یک ایستگاه زمینی در داخل خاک روسیه مسیریابی شده و سپس ارسال شوند.

دولت روسیه وقوع تهدیدهای خارجی و جاسوسی از خود را عامل این تصمیم دانسته و تصریح کرده که تصمیم مذکور از شش ماه دیگر عملیاتی خواهد شد. همچنین از این پس صدور مجوز فعالیت اپراتورهای یادشده در روسیه مستلزم موافقت وزات دفاع، سرویس امنیتی فدرال روسیه و سرویس حفاظت فدرال این کشور خواهد بود.

روسیه چندی قبل از تصمیم خود برای ایجاد یک شبکه اینترنت داخلی کاملاً مستقل از اینترنت جهانی نیز با هدف تأمین امنیت و ارتقای توانمندی‌های دفاع سایبری خود خبر داده بود. در صورت تکمیل زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای این کار احتمال قطع شبکه اینترنت جهانی در روسیه وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید