مهندسان ایرانی تحریم‌های شرکت اپل را دور زدند

کدخبر: ۲۷۱۵۹۸
اقتصاد نیوز:پس از اینکه چند نرم‌افزار در گوشی کاربران ایرانی شرکت اپل غیرفعال شد اکنون خبر رسیده است که بعضی از آن‌ها توسط مهندسان هوشیار ایرانی بار دیگر به سیستم عامل آی‌اواس بازگشته‌اند.
مهندسان ایرانی تحریم‌های شرکت اپل را دور زدند

.به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که شرکت اپل به دلیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا، ایران را از لیست کشورهایی که به آن‌ها سرویس دهی می‌کند خارج کرده است. اما با این وجود محصولات این شرکت در ایران کاربران خاص خود را دارد.

اپل بارها با روش‌های مختلف کاربران ایرانی خود را تحت فشار قرار داده است. پیشتر این شرکت با حذف نرم‌افزارهای ایرانی از فروشگاه خود برخی از توسعه دهندگان نرم‌افزارهای مختلف را متضرر کرد. اکنون این شرکت کار دیگری کرده است که بسیاری از کاربران اپل در ایران دچار مشکل شده‌اند.

اپل به طور ناگهانی بسیاری از نرم‌افزارهای ایرانی را در گوشی‌های کاربران ایرانی غیرفعال کرد. این موارد شامل نرم‌افزارهای سرویس حمل و نقل و امور بانکی می‌شوند. این نرم‌افزارها بسیار در ایران معروف هستند و کاربران بسیاری دارند و غیرفعال شدن ناگهانی آن‌ها بر روند کاری بسیاری از کاربران تاثیر می‌گذارد.

البته به تازگی گزارش نسبتا خوبی به دست رسیده است که از بازگشت چند نرم‌افزار ایرانی خبر می‌دهد. این اقدام توسط مهندسان باهوش و توانای ایرانی صورت گرفته است و طی آن تعداد قابل توجهی از نرم افزارهایی که تاکنون مسدود بودند، در حال حاضر فعال شده و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. این نرم‌افزارها  با ارسال پیامی به کاربران خود از آن‌ها تقاضا کردند در صورتی که نرم‌افزار آن‌ها در سیستم عامل آی‌اواس غیرفعال شده است برای رفع این مشکل از نسخه قبلی استفاده کنند. البته این تنها روش گفته شده نیست. بعضی از آن‌ها به کاربران خود پیشنهاد دادند که از نسخه وب استفاده کنند و یا نرم‌افزار را پاک کرده و بار دیگر نصب کنند. البته یکی از نرم‌افزارها هم یک بروزرسانی برای رفع این مسئله منتشر کرده است.

.

نرم‌افزارهای ایرانی که بار دیگر می‌توانند در سیستم عامل آی‌اواس به کاربران خود سرویس دهند در واقع نرم‌افزارهای حمل و نقل و امور بانکی هستند. امیداریم به زودی این مشکل برای نرم‌افزارهای دیگر حل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید