میلان و اینتر، آماده ساخت یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه های اروپا

کدخبر: ۲۷۱۸۲۵
​اقتصاد نیوز:نراتزوری و روسونری، گام بزرگی برای پیشرفت برداشته‌اند.
میلان و اینتر، آماده ساخت یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه های اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری، میلان و اینتر تصمیم خود را گرفته‌اند؛ آن ها در نزدیکی سن سیرو، یک ورزشگاه اختصاصی و مجهز به جدیدترین تکنولوژی خواهند ساخت.

به گزارش لاریپابلیکا، دو تیم شهر میلان به جای نوسازی سن سیرو، یک ورزشگاه دیگر خواهند ساخت. تنها جواب نهایی شهردار شهر میلان باقی مانده است. روسونری این پروژه را جدی گرفته و با شهردار شهر، جوزپه سالا، به توافقاتی دست یافته است. این پائولو اسکارونی، مدیر میلان بود که استارت این پروژه را زد. هزینه ساخت این استادیوم، چیزی در حدود 600 میلیون یورو خواهد بود که شبیه به پروژه برنابئوی جدید است.

نام ورزشگاه جدید سن سیرو خواهد بود، زیرا از لحاظ اقتصادی، این نام هرساله 25 میلیون یورو سود خالص خواهد داشت. این استادیوم در منطقه پارکینگ شهری ساخته خواهد شد. از همین الان دو شرکت برای تخریب این مکان، آماده هستند. گفته می شود این ورزشگاه خلاقانه ترین ورزشگاه کل اروپا خواهد بود. یک گروه به نمایندگی میلان که ایوان گازیدیس هم در آن جمع حضور داشت، اخیرا به ایالات متحده آمریکا سفر کردند تا با گلدمن ساکس مذاکره کنند. هدف از این سفر، صحبت با گلدمن ساکس به عنوان اسپانسر ساخت این مجموعه و نگاهی به سایر استادیوم های مدرن آمریکا بود.

دو ورزشگاه مرسدس بنز آرنا در آتلانتا و مت لایف در نیویورک، مورد بررسی قرار گرفتند که بزرگترین سقف متحرک در جهان را دارند. مت لایف هم مانند سن سیروی جدید، توسط دو باشگاه مدیریت می شود. سن سیروی جدید، ظرفیتی در حدود 60 هزار تماشاگر خواهد داشت. در زمان ساخت استادیوم اختصاصی، دو تیم در سن سیروی قدیم به بازی ادامه خواهند داد. لازم به ذکر است پروژه جدید ورزشگاه، تمام استاندارهای یوفا برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را خواهد داشت. 

همچنین ورودیه برای ورزشگاه، برای هر دو تیم جداگانه خواهد بود که در مبحث اسپانسرینگ، بسیاری ضروری است. الیوت این ورزشگاه را برای بازگشت به جمع بزرگان بسیار ضروری می بیند. دلیل این شتاب دو باشگاه، عقب نماندن از یوونتوس عنوان شده است. سن سیروی جدید تا سال 2023 به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید