اتحادیه اروپا تغییر ندادن ساعت در تابستان را به تاخیر انداخت

کدخبر: ۲۷۱۹۵۹
اقتصادنیوز : اتحادیه اروپا تصمیم به تغییر ندادن ساعت در تابستان را دو سال به تاخیر انداخت و امسال نیز ساعات در قاره سبز به عقب و جلو کشیده خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این در حالی است که قرار بود در ماه مارس سالجاری (اسفند-فروردین) قاره سبز دیگر شاهد تغییرات ساعت نباشد.این طرح سال گذشته میلادی در پارلمان به تصویب رسید.
مهمترین دلیل تغییر ساعت به زمستانی و تابستانی در اروپا و اغلب کشورهای جهان، صرفه جویی در مصرف انرژی عنوان شده است که کمیسیون اروپا با کار تحقیقاتی نشان داد، تغییر ساعت بسیار پرهزینه تر از کاهش تولید ومصرف انرژی روزانه در این قاره است.
پارسال حدود 4 میلیون و 600 هزار شهروند اروپایی با شرکت دریک رای گیری آنلاین درباره ادامه روند تغییر ساعت و یا توقف آن برای همیشه نظر دادند. بیش از 3میلیون و 800 هزار از این شهروندان به ثابت ماندن ساعت رای دادند.
مانع اصلی که مقابل اروپا قرار گرفته، صنعت حمل و نقل است. چرا که باید زمان زیادی را صرف نحوه هماهنگی بین کشورهای قاره سبز ودیگر کشورهای جهان در این زمینه کرد و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان از همان ابتدا گفتند تاریخ مارس سال 2019 برای عملی کردن این کار بسیار زود است.
مشکلات دیگری هم برای ثابت ماندن ساعت دراروپا وجود دارد که از جمله آن اراده هر یک ازکشورهای عضو اتحادیه درتغییر ندادن ساعت زمستانی و یا تابستانی است. به عنوان نمونه کشورهای بلژیک و هلند، ترجیح می دهند ساعت زمستانی را به عنوان مبدا، ثابت نگاه دارند، در حالی که لوکزامبورگ و فرانسه ترجیح شان بر ساعت تابستانی و زمستانی است.
به این ترتیب اگر تصمیم به سفر بین این چهار کشور داشته باشید، که با خودرو چهارساعت بیشتر طول نمی کشد با ساعات مختلف مواجه می شوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید