این خوراکی های رژیمی شما را چاق تر می کنند!

کدخبر: ۲۶۵۴۵۸
اقتصادنیوز: برخی از غذاهای رژیمی برخلاف تصور عموم موجب کاهش وزن نمی شوند و بسیار چاق کننده هستند ، در ادامه با این مواد رژیمی آشنا خواهید شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ متاسفانه، می توانید با انتخاب  مواد غذایی  نادرست وزن خود را افزایش دهید.آنها ممکن است به نظر سالم برسند، اما همیشه اینطور نیست و برخی از آنان که در این بخش از تغذیه  نمناک  معرفی می کنیم ممکن است چاق کننده باشند.غذاهای رژیمی چاق کننده1. آب میوه ها و اسموتی ها یکی از نوشیدنی های رژیمی چاق کننده

وقتی که کالری روزانه خود را می گیریم، بسیاری از ما فراموش می کنیم که آنهایی را که در فرم مایع هستند، را در نظر بگیریم.با این حال، نوشیدنی هایی که در طول روز مصرف می کنید، به افزایش وزن کمک می کند.

در حالی که آبمیوه ها و اسموتی ها باعث مصرف روزانه میوه های شما می شوند، با خوردن این نوشیدنی از میوه ها می توانید صدها کالری اضافی را به مصرف روزانه خود اضافه کنید.اسموتی ها و آب میوه ها حاوی قند بیشتری هستند، اما فیبر کمتری نسبت به میوه های کامل دارند، میوه های تازه انتخاب بهتری برای میان وعده تان هستند.

2. غلات از موادغذایی چاق کننده

بسیاری از ما بر این باوریم که غلات، غذاهای سالم برای صبحانه مناسب هستند.با این حال، بیشتر صبحانه ها با شکر و شربت ذرت تهیه می شوند، و میزان بالای چربی ندارند.در حقیقت، با وجود تصویر سالمشان، غلات میتوانند چربی، قند و کالری را مانند شکلات به میزان زیادی داشته باشند، و می توانند موجب کاهش سطح  قند خون  شود که باعث میل بیشتر برای غذا خوردن شوند.

3. میوه خشک شده جزو چاق کننده ترین خوراکی ها

همانطور که از آبمیوه ها و اسموتی ها استفاده می شود، میوه های خشک نیز دارای خواص سودمند زیادی هستند و می توان روزانه مصرف کرد. با این حال، با توجه به غلظت قندهای بالای میوه خشک، کالری و قند بسیار زیادی در مقایسه با همان مقدار میوه تازه دارند، و فیبر و مواد مغذی کمتری دارد.برای تهیه این میوه های خشک قند زیادی به میوه های خشک اضافه می شود تا عطر و طعمشان را بهبود ببخشند، که باعث افزایش کالری آنها می شود.

4. نوشیدنی های رژیمی  باعث افزایش وزن می شوند

بسیاری از ماها نسخه های بدون قند نوشیدنی های مورد علاقه خود را انتخاب می کنیم تا به ترتیب خوش هیکل و لاغر بمانیم، با این حال، نوشیدنی های رژیمی باعث افزایش وزن می شوند.تحقیقات مرکز سلامت تگزاس در سانتا آنتونیو نشان داد افرادی که روزانه نوشیدنی های رژیم غذایی مصرف می کنند 70% شان دور کمرشان نسبت به کسانی که نمی نوشند بیشتر است، در حالی که در یک مطالعه قبلی نشان داد خطر ابتلا به چاقی 41% برای هر افرادی که مصرف می کنند، بیشتر است.یک دلیل این است که شیرین کننده های مصنوعی سبب افزایش اشتها می شوند و همچنین ممکن است سلول های مغزی را مهار کنند که به شما احساس سیری می دهند.

5. سالاد از مواد غذایی رژیمی که موجب چاقی می گردد

سالادها گزینه خوبی برای سلامتی است. با این حال، اغلب این گونه نیست.در حالی که سالاد حاوی سبزیجات و سایر مواد سالم است، اما اغلب آنها تحت لایه ای از سس چرب هستند که می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند.بسیاری از سالادها حاوی چربی های خوبی هستند که می توانند به  کاهش وزن  کمک کنند (مثلا  آووکادو  و  روغن زیتون )، اما این همیشگی نیست. از سس سبک مانند سرکه بالزامیک استفاده کنید.

6. سوپ یکی از مواد رژیمی که شما را چاق تر می کند

در حالی که سوپ می تواند غذای مناسبی برای کاهش وزن باشد، اما همه سوپ ها در این دسته نیستند. در واقع، بسیاری از سوپ ها می توانند مقادیر قابل توجهی از چربی و کالری داشته باشند، به ویژه آنهایی که حاوی محصولات لبنی مانند خامه یا  پنیر  می باشند.بسیاری از سوپ ها حاوی نمک بسیار زیادی هستند که می تواند باعث نفخ شود.برای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش کالری، سعی کنید در هنگام تهیه یا خرید سوپ سبزیجات بدون خامه را تهیه کنید.

7. دیپ جزو خوراکی های چاق کننده

هوموس اغلب به عنوان یک خوراکی مناسب رژیم غذایی شناخته می شود. با این حال، در حالی که میان وعده سالمی است و بدون شک مغذی است، حاوی کالری و چربی می باشد. یک دیپ دیگر برای رژیمهای غذایی که باید مراقبش باشید، گواکامولی است، در حالی که حاوی مواد مغذی و چربی های خوبی است، اما اغلب دارای خامه می باشد.در صورتی که می خواهید مرتکب اشتباهی نشوید، می توانید سراغ سالسا  گوجه فرنگی  خانگی بروید که حاوی مواد مغذی است و تقریبا بدون چربی است.

8. چیپس سبزیجات از مواد رژیمی که شما را چاق تر می کند

بسیاری از مردم چیپس های گیاهی را جایگزین چیپس سیب زمینی می کنند.با این حال، در حالی که برخی از چیپس های گیاهی حاوی فیبر و ویتامین کمی بیشتر از چیپس های سیب زمینی است، اما همیشه اینگونه نیست و تفاوت آن به طور کلی بسیار کم است، زیرا بیشتر ویتامین های سبزی های تازه از بین می روند. چیپس های گیاهی مانند چیپس های  سیب زمینی  چربی و نمک و کالری بالایی دارند.

9. آیا  پاپ کورن  سبب چاقی می شود

پاپ کورن یک میان وعده غذای پرطرفدار است، و دارای فیبر بالا می باشد.با این حال، زمانی که کره به آن اضافه شود، این میان وعده خوشمزه می تواند به سرعت خاصیت سالم خود را از دست بدهد.

بخاطر پوشش کره و یا شکر، حاوی چربی و کالری بالایی خواهد بود و اغلب نیز در مقادیر زیاد خورده می شود.علاوه بر این، این خوراکی دوستانه تلویزیونی که اغلب در جلوی صفحه نمایش خورده می شود، به راحتی می توانیم بدون متوجه شدن مقدار زیادی از آن را مصرف کنیم.

10. گرانولا از مواد غذایی رژیمی اما چاق کننده

این به عنوان یک غذای سالم به بازار عرضه می شود و در فروشگاه های بهداشتی مواد غذایی وجود دارد و به نظر می رسد بسیار سالم است، اما آیا واقعا اینگونه است؟متاسفانه جوابش خیر است.در حالی که گرانولا بدون شک دارای مواد مغذی و پر از فیبر است، همچنین حاوی مقادیر زیادی از قند و روغن است، و حاوی چربی و کالری زیادی می باشد.برای کمک به کاهش دور کمرتان، سعی کنید میزان کمی گرانولا بخورید، یا بهتر است به مدل بدون چربی اش رو بیاوریم که مزایای خوبی را بدون کالری فراهم می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید