ر نشست مشترک با رییس مجلس عراق؛

لاریجانی: حشد‌الشعبی غائله ترورریست‌ها در عراق را ختم کرد

کدخبر: ۲۷۲۱۵۵
اقتصادنیوز؛ علی لاریجانی، رییس مجلس با تاکید بر این که برقراری امنیت در عراق نشان داد که ملت این کشور رشید هستند و از ارتشی قوی برخوردارند، گفت: حشد الشعبی توانست با قدرت در مبارزه با فتنه جریان های تروریستی حضور یابد و غائله را ختم کند.
لاریجانی: حشد‌الشعبی غائله ترورریست‌ها در عراق را ختم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «علی لاریجانی» روز چهارشنبه پس از دیدار با محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق در نشست خبری مشترک ، روابط دو کشور را بسیار صمیمانه و در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: خوشحالیم که بعد از تنش‌هایی که به خاطر جریان‌های تروریستی در عراق به وجود آمده بود این کشور امروز از امنیت خوبی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برقراری امنیت در عراق نشان داد که ملت این کشور رشید هستند و از ارتشی قوی برخوردارند، تصریح کرد: حشد الشعبی توانست با قدرت در این فتنه حضور یابد و غائله را ختم کند و البته نقش آیت الله سیستانی هم در این مسئله بسیار چشمگیر بود.

لاریجانی ادامه داد: عراق در شرایط فعلی از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است.

وی ازجمله محورهای گفت و گو با همتای عراقی خود را ارتقای مناسبات دو کشور، گسترش همکاری‌های اقتصادی، روابط پارلمانی و راه‌هایی که امنیت پایدار در منطقه را به وجود می‌آورد مخصوصا با فشاری که امروز به مردم فلسطین وارد می شود و باید کشورهای مهم منطقه از این مردم مظلوم حمایت کنند.

رییس مجلس ،سفر رییس مجلس عراق را مایه مسرت عنوان کرد و افزود: البته ما یکدیگر را در کنفرانس‌های بین‌المللی دیده و با هم مذاکره کرده‌ایم و من با افکار ایشان آشنا هستم.

وی ادامه داد: به طور قطع حضور رییس مجلس عراق و همکاران‌ وی در ایران در توسعه روابط دو کشور تأثیر بسزایی خواهد گذاشت و من از این جهت از ایشان قدردانی می‌کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید