تلاش هکرها برای نفوذ به گوشی های آیفون

کدخبر: ۲۷۲۴۸۳
​اقتصاد نیوز:ظاهرا چند نمونه اولیه‌ از مدل‌های مختلف آیفون وجود دارند که اپل آن‌ها را گم کرده و این گوشی‌ها در حال حاضر در دست افراد ناشناس قرار دارد. در این میان، بعضی از هکرها سعی می‌کنند با استفاده از این گوشی‌های به خصوص، به سیستم‌های اپل نفوذ کنند.
تلاش هکرها برای نفوذ به گوشی های آیفون

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، در همین راستا، اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد که یک بازار سیاه برای فروش نمونه‌های پیش تولید آیفون‌ها وجود دارد که بیشتر آن‌ها به سرقت رفته‌اند. همان‌طور که گفتیم، بسیاری از افراد از این مدل‌های به ‌خصوص برای نفوذ به سیستم‌عامل گوشی استفاده می‌کنند زیرا معمولا مدل‌های پیش تولید یا مخصوص سازندگان پشتیبانی امنیتی کمتری نسبت به مدل‌های عادی دارند.

آیفون
 

در این گزارش تازه آمده که بیشتر این آیفون‌های آزمایشی از خطوط تولید به سرفت رفته‌اند.

بر اساس همین گزارش، یک مدل پیش تولید آیفون ایکس نزدیک به ۱۸۰۰ دلار قیمت دارد. ظاهرا از این گوشی در ساخت ابزار شکستن قفل آیفون کمپانی سلبرایت استفاده شده است. سلبرایت در سال 2016 و هنگامی که دادگاهی در آمریکا اپل را موظف به باز کردن قفل آیفون مهاجم مسلح سن برناردینو کرد مشهور شد.

در حال حاضر ابزارهای هک ساخته شده توسط سلبرایت نیز دچار چنین مشکلی شده‌اند و نمونه‌های استفاده شده آن‌ها را می‌توانید با قیمت‌های پایینی در فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید؛ نمونه‌هایی که ممکن است اطلاعات استفاده کننده قبلی از این دستگاه را در دسترس کاربر جدید قرار دهد.

از سوی دیگر، این آیفون‌‌های ربوده شده یکی از منابع اصلی محققان امنیتی برای پیدا کردن ضعف‌های امنیتی موجود در سخت افزار این گوشی هستند زیرا نسخه iOS موجود در این گوشی‌ها معمولا سطح امنیتی پایین‌تری نسبت به آیفون‌های معمولی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید