پس از مسدود شدن اپ های ایرانی در IOS واردات آیفون به ایران ممنوع می شود؟

کدخبر: ۲۷۱۶۵۹
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه نسبت به مسدود شدن اَپ‌های ایرانی در ios و گوشی‌های آیفون واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ ابراهیم درستی در واکنش به مسدود کردن فعالیت برخی اپلیکیشن‌های ایرانی توسط کمپانی اپل و تلفن‌های همراه آیفون اظهار کرد: ما و حاکمیت هیچ بهایی برای کسانی که بخواهند به هر نحوی مخل بازار کشورمان باشند، نخواهیم داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه ادامه داد: این یک واقعیت است که اگر بخشی از امکانات یک کالا از آن گرفته شود، حتماً این اقدام در جای دیگری همچون «میزان خرید مردم» و یا حتی «در ثبت سفارش آن» (ورود آن به کشور) تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این اقدام اپل و آیفون در مسدود کردن اَپ‌های ایرانی، به ممنوعیت واردات آن و عدم ثبت سفارش این برند بیانجامد یا خیر گفت: من مسئولیتی در این بخش ندارم و تصمیم‌گیری درباره ثبت سفارش این کالا در صلاحیت من نیست.

درستی خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول اتحادیه باید بگویم به هرحال اگر بنا شد کالایی به کشور بیاید که بدانیم خدمات اولیه را دارا نیست، آن کالا از نظر ما کیفیت لازم را ندارد و اگر سازمان متولی صلاح بداند حتماً تصمیمات مورد نظر را درباره ثبت سفارش آن خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام برخی مسئولان، در سال گذشته 2 میلیارد دلار صرف واردات آیفون به کشور شده و در چند سال گذشته نیز مسائل جدی درباره نحوه واردات آیفون به کشور و نمایندگی رسمی این برند در ایران مطرح شده بود تا کمپانی اپل در مقابل فروش قابل توجهی که در ایران دارد، خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان ایرانی خود ارائه دهد ولی به نظر می‌رسد حتی مسدود شدن اپ‌های ایرانی در ios همه رشته‌های بافته شده در این بخش را پنبه کرده و زمزمه‌های ممنوعیت واردات آیفون جدی‌تر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید