آغاز گشت مشترک ترکیه و روسیه در سوریه

کدخبر: ۲۷۲۵۰۱
رسانه های روسی به نقل از وزیر دفاع ترکیه خبر داده اند که از امروز جمعه گشت زنی مشترک مسکو و آنکارا در شهر ادلب در شمال سوریه آغاز شده است.
آغاز گشت مشترک ترکیه و روسیه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خلوصی آکار افزود که روس ها در امتداد مرز منطقه حائل و نیروهای ترکیه ای در محلاتی از ادلب که سلاح تروریست ها جمع آوری شده گشت می زنند.
ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از 3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و به آخرین محل استقرار تروریست ها و گروه های مخالف دولت قانونی سوریه تبدیل شده است.
چندی پیش، ارتش سوریه با حمایت روسیه تصمیم گرفت که به آخرین سنگر تروریست ها در سوریه حمله کند که ترکیه به بهانه احتمال گسیل شدن سیل پناه جویان به این کشور، راهی دیگر پیش روی روسیه گذاشت و پس از سومین دور دیدار سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران توانست نظر مثبت پوتین برای توقف حمله احتمالی را جلب کند.
براساس توافق ترکیه و روسیه، قرار شد منطقه ای حائل اطراف ادلب ایجاد شود و نیروهای ارتش ترکیه و روسیه در آن به گشت زنی بپردازند تا ترکیه این فرصت را بیابد که گروه های تروریستی و مخالفان مسلح را از یکدیگر متمایز کند و سلاح های تروریست ها را جمع آوری کند.
طرحی که پیشتر بدلیل نرسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، چندین بار تمدید شد و ترکیه اعلام کرد که به زمان بیشتری برای انجام آن نیاز دارد.
«سرگی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش با اشاره به اینکه ادلب جزو جدایی ناپذیر سوریه است، اعلام کرد که روسیه حضور دائمی تروریست ها در این استان را تحمل نخواهد کرد و نمی پذیرد که این وضعیت تا ابد ادامه یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید