سی ان ان تسلیم فشار دمکرات‌ها شد

کدخبر: ۲۷۲۵۷۴
اقتصادنیوز: شبکه خبری سی ان ان در برابر فشارهای دمکرات ها، عنوان شغلی «سارا ایسگور» سخنگوی جمهوری خواه «جف سشنز» دادستان کل پیشین آمریکا و از حامیان «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را از دبیر سیاسی این شبکه به مفسر تغییر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی بلیز در گزارش روز جمعه خود در این زمینه آورده است: هنگامی که سی ان ان اعلام کرد که ایسگور را به عنوان دبیر سیاسی استخدام کرده است، این تصمیم واکنش فوری دمکرات ها و دیگر کارمندان سی ان ان را برانگیخت. 

ایسگور به عنوان سخنگوی زن سابق وزارت دادگستری آمریکا در دوران دادستانی جف سشنز با او همکاری کرده است. 

کمیته ملی دموکراتیک بلافاصله پس از استخدام ایسگور به عنوان دبیر سیاسی سی ان ان، این شبکه خبری را تحت فشار قرار داد تا اعلام کند وی در مباحث دمکرات ها که به میزبانی این شبکه برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد. 

سی ان ان ظاهرا به وعده خود عمل کرد اما این اقدام کافی نبوده است. روز جمعه ایسگور اعلام کرد که همچنان با سی ان ان همکاری خواهد کرد اما به عنوان تحلیلگر و نه به عنوان دبیر سیاسی. 

ایسگور در توئیتی نوشت:این یک تعطیلات بزرگ بوده است اما من باز هم به توئیتر برگشتم. و خبر این است: من به عنوان تحلیلگر سیاسی به سی ان ان بازمی گردم و کار خود را از ماه بعد به صورت پخش تلویزیونی و برنامه های آنلاین آغاز خواهم کرد. 

در بیانیه سی ان ان ادعا شده که تغییر از دبیر سیاسی به تحلیلگر به درخواست ایسگور بوده است.

دراین بیانیه آمده است: تایید می کنیم که وقتی ساراایسگور پیشنهاد کرد به عنوان تحلیلگر سیاسی دراین شبکه حضور داشته باشد بااین پیشنهاد موافقت کردیم و منتظریم او فعالیت در این شغل را آغاز کند. 

سابقه ایسگور در همکاری با جمهوری خواهان به واکنش دمکرات ها به فعالیت او به عنوان دبیر سیاسی سی ان ان منجر شد. 

هنگامی که سی ان ان، ایسگور را به عنوان دبیر سیاسی استخدام کرد، کمیته ملی دمکرات ها بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده بود: این کمیته از سی ان ان تضمین گرفته که سارا ایسگور دبیر سیاسی جدید این شبکه دخالتی در بحث ها و مناظره های مربوط به انتخابات اولیه دمکرات ها که به میزبانی این شبکه برگزار می شود، حضور نداشته باشد. 

سی ان ان همچنین اطمینان داده که ایسگور «هیچ گونه نقشی در تصمیم گیری های سی ان ان در خصوص پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری 2020 نخواهد داشت.»

«اریک ومپل»نویسنده روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از سی ان ان به دلیل فقدان استقلال روزنامه نگاری انتقاد کرده است.

به گزارش ایرنا، سارا ایسگور پیشتر معاون کارزار انتخاباتی «کارلی فیورینا» داوطلب نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بود.

شبکه سی ان ان ازپربیننده ترین شبکه های تلویزیونی نزدیک به دمکرات ها است که از زمان قطعی شدن نامزدی ترامپ برای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 رویه ای انتقادی نسبت به وی در پیش گرفت. 

ترامپ نیز متقابلا در شبکه های مجازی و سخنرانی های خود به سی ان ان حمله لفظی کرده و برخی از خبرنگاران این شبکه با برخوردهایی از سوی کاخ سفید مواجه بوده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید