شوخی یک نماینده با لاریجانی: آخر عمری دوست دارید شب و روز در مجلس باشید!

کدخبر: ۲۷۲۷۶۴
اقتصادنیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس در بیان اخطاری در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: به هر صورت این دوره برای شما آخر عمری است و دیگر نمی‌توانید این جا باشید طبیعی است دوست دارید شب و روز اینجا باشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد اصل ۸۴ قانون اساسی گفت: این اصل می گوید هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد که در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند.  وقتی که لایحه بودجه از شورای نگهبان به کمیسیون برگشت نمایندگان باید در جلسه کمیسیون شرکت می کردند.

وی تاکید کرد: حداقل باید طبق معمول اطلاع‌رسانی می‌شد و ما دیروز به کمیسیون می‌رفتیم و نظر می‌دادیم، اما با این اتفاقی که افتاده این حقی که قانون اساسی به نمایندگان داده مغفول مانده است.

علی لاریجانی در این لحظه خطاب به سلیمی گفت: ما می‌توانیم الان هم متوقف کنیم و هفته‌های آینده هم شما به مجلس بیایید و سپس بررسی کنیم.

سلیمی نیز خطاب به لاریجانی گفت: به هر صورت این دوره برای شما آخر عمری است و دیگر نمی‌توانید اینجا باشید طبیعی است دوست دارید شب و روز اینجا باشید.

 لاریجانی هم با خنده در پاسخ به وی گفت: این آخر عمری شما هم هست.

سلیمی در ادامه با اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی اظهار داشت: لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال و برگشته است ولی جداول مربوط به شرکت ها هنوز چاپ نشده است، حداقل ظواهر را رعایت کنید جداول و بودجه شرکت ها را چاپ شده به ما بدهید.

علی لاریجانی رییس مجلس گفت: جداول و اصلاحات کمیسیون چاپ شده اند و مورد دیگری نمانده است. به دلیل کمبود وقت زمان در آخر سال، مواد و بندهای بودجه را همان موقع که تصویب کردیم به شورای نگهبان فرستادیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواستم مر قانون را رعایت کنیم، باید صبر می ‌ردیم بررسی بودجه تمام می شد، سپس آن را به شورای نگهبان می فرستادیم و شورای نگهبان ۲۰ روز وقت داشت که در این مورد نظر دهد.

وی گفت: به محض این که پنج شنبه لایحه بودجه از شورای نگهبان برگشت داده شد، آن را به کمیسیون تلفیق و معاونت قوانین فرستادیم که در اختیار نمایندگان قرار بگیرد به آقای تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق هم گفتیم که صبح شنبه جلسه بگذارد این مسیری بود که در پایان سال باید انجام می دادیم. همه باید درک کنیم در چه شریطی هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید