احمدخاتمی:

اطاعت از ولایت فقیه زیرمجموعه اطاعت از پیامبر است

کدخبر: ۲۷۲۸۹۰
اقتصادنیوز؛ احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، اطاعت از ولایت فقیه را واجب شرعی دانست و گفت: نماد و حریم ولایت در جامعه باید حفظ شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سیداحمد خاتمی عصر یکشنبه در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی نماینده فقیه ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در بازار و هجمه‌های تبلیغات ضد روحانیت باید ساده زیستی زندگی علمایی مانند حاج آقا روحانی را سرلوحه قرار دهیم از وی به عنوان الگویی صحیح برای مردم یاد کرد.

سید احمد خاتمی

وی اظهار داشت: همچنین حضرت آیت الله کوهستانی دیگر عالم فرزانه به عنوان یک الگو دربین مردم استان مازندران تأثیر خود را گذاشته و باعث شد که این الگوی صحیح در بین علما و مردم این استان رواج یابد و از دیگر افتخارات این استان می‌توان به وجود و تحصیل شش هزار طلبه در قم، طلبه‌های مشهد و مازندران وفضلای کشور یاد کرد که تربیت شده علمایی چون عالم فرزانه روحانی بوده است.

خاتمی گفت: هدف اصلی شرکت در چنین جلساتی تجلیل و تقدیر از عالم فرزانه‌ای است که با ولایت به دنیا آمد، با ولایت زندگی کرد، با ولایت رخت از دنیا بست وبا مقام بالای خود روستای خود را فراموش نکرده بود و امام جماعت روستای خود بوده است.

وی با عنوان اینکه کسی که در منصب ولایت است نباید ضد ولایت عمل کند زیرا این چنین ولایتی نامشروع است یادآور شد: نگاه دین ما به ولایت فقیه به عنوان تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه با نگاه جانشین امام زمان بودن معنا می‌پذیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اطاعت از ولایت فقیه یک واجب شرعی است که باید رعایت شود چراکه زیرمجموعه اطاعت از پیامبر (ص) قرار می‌گیرد و مشروعیت دین پیامبر باائمه معنا می‌گیرد.

 خاتمی عنوان کرد: قبل از برگزیده شدن ولایت فقیه در تصمیمات همگان آزاد هستند ولی بعد از برگزیده شدن رهبر جامعه اسلامی همه باید مطیع رهبر باشند و نماد و حریم رهبر باید حفظ شود و اگر نقد وانتقادی هم وجود دارد باید به صورت مشروع صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اطاعت از ولایت فقیه نباید به صورت شعاری باشد بلکه باید جنبه عملی داشته باشد و در این اطاعت نباید گزینشی عمل کرد بلکه تمام رهنمودهای مقام معظم رهبری باید مورد توجه گیرد زیرا درغیر این صورت اطاعت، ولایت مداری نخواهد بود بلکه ولایت ستیزی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید