تظاهرات روس‌ها برای نگرانی از محدودیت اینترنت

کدخبر: ۲۷۳۰۹۷
اقتصاد نیوز:هزاران نفر از مردم مسکو و دو شهر دیگر روسیه در شرق این کشور بر علیه محدود شدن اینترنت تظاهرات کرده و نسبت به این امر اعتراض کردند.
تظاهرات روس‌ها برای نگرانی از محدودیت اینترنت

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، با تشدید درگیری میان آمریکا و روسیه ، مقامات کرملین به فکر ایجاد یک شبکه مستقل اینترنت افتاده‌اند که اجازه جاسوسی سایبری به آمریکا ندهد. چین دیگر کشور بزرگ شرق آسیا نیز در اندیشه اجرای طرح‌های مشابهی است.

تظاهرکنندگان روس با شعار نه به انزوا و جدا کردن اینترنت روسیه را متوقف کنید، در خیابان ها حضور یافتند. دولت روسیه به دنبال تصویب قانون جدیدی موسوم به حاکمیت دیجیتال است که براساس آن باید کل ترافیک اینترنت این کشور از طریق روترهای تحت کنترل دولت هدایت شود تا امکان بررسی و نظارت بر آن وجود داشته باشد.

تظاهرات روس‌ها برای نگرانی از محدودیت اینترنت

روسیه قصد دارد از این طریق وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد. در حال حاضر بخش عمده ترافیک اینترنت جهان از طریق زیرساخت‌های مستقر در آمریکا کنترل و هدایت می شود و این امر زمینه را برای جاسوسی سایبری آمریکا از دولت‌های متخاصم به وجود اورده است.

روسیه قصد دارد با جداکردن اینترنت خود از آمریکا، در صورت وقوع هرگونه اختلال یا خرابکاری توسط کاخ سفید از آسیب دیدن دولت و ملت این کشور جلوگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید