روحانی در جمع رهبران مذهبی عراق: در کنار هم سازنده قدرت بزرگ منطقه باشیم

کدخبر: ۲۷۳۲۲۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور گفت: می‌خواهیم در کنار هم سازنده یک قدرت بزرگ در منطقه باشیم نه اینکه قدرت خود را علیه کشور دیگر بکار گیریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جمع نخبگان، عشایر و رهبران مذهبی عراق با بیان اینکه استکبار به دنبال این بود که چهره خشنی از اسلام معرفی کند، اظهار کرد: ملت بزرگ سوریه و عراق و مردم هوشیار منطقه تمام توطئه‌های آنها را نقش بر آب کرد. ما توانستیم برای دنیا شرح دهیم که تروریست‌ها مسلمان واقعی نیستند و آنچه آنها می‌گویند اسلام واقعی نیست.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین عدالت، رحمت و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ادیان و اقوام است، بیان کرد: ما توانستیم به جهانیان اعلام کنیم که استکبار جهانی حامی اصلی تروریست‌هاست. روشن کردیم که اسلحه و پول تروریست‌ها از کجا تامین می‌شود و آثار باستانی و نفت منطقه چگونه توسط تروریست‌ها به فروش می‌رسد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: قدرتی که توانست تروریست‌ها را از بین ببرد، ملت عراق، ارتش عراق، مجاهدین عراقی و فتوای مرجعیت بود. در سوریه هم پیروزی به دلیل حضور ملت سوریه بود.

روحانی تاکید کرد: ما می‌خواهیم در کنار هم سازنده یک قدرت بزرگ در منطقه باشیم نه اینکه قدرت خود را علیه کشور دیگر بکار گیریم. ما می‌خواهیم با وحدت و اتحاد سایر کشورهای دوست را در منطقه جذب کنیم. می‌خواهیم دو قدرت عراق و ایران هر چه زودتر به قدرت‌های بیشتر در کنار هم باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید