افزایش تراکنش بیت کوین به بالاترین حد در یک سال گذشته

کدخبر: ۲۷۳۳۰۶
اقتصاد نیوز:افزایش تراکنش در بلاک‌چین بیت کوین پس از ۱۳ ماه، این امید را به‌وجود می‌آورد که شاید دوران رکود ارزهای دیجیتال به پایان رسیده باشد.
افزایش تراکنش بیت کوین به بالاترین حد در یک سال گذشته

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، در چندین ماه گذشته، اخبار خوب از دنیای ارز دیجیتال به‌ندرت به گوش رسیدند. در آن ماه‌ها، تراکنش ارزها درکنار قیمت آن‌ها سقوط قابل توجهی داشت و بیش‌ازهمه، سقوط بیت‌کوین توجه‌ها را به خود جلب کرد. در چند هفته‌ی اخیر، صعود نسبی ارزش بیت‌کوین درکنار چند خبر دیگر، امید را مجددا به اکوسیستم ارزهای رمزنگاری‌شده دمیده است. در دنیایی که بازیگران متعدد تلاش می‌کنند بیت‌کوین را از صحنه خارج کند، ارز دیجیتال مادر، ثباتی نسبی را در بخش ارزش نشان داد و یک پارامتر دیگر آن نیز آمارهای مثبتی داشت که طرفداران را بار دیگر امیدوار کرد.

جدیدترین گزارشی که از سوی شرکت تحلیل ارز دیجیتال SFOX منتشر شد، فاکتورهایی را برای نشان دادن سلامت بازار ارز دیجیتال، مورد بررسی قرار داد. تمایل به ورود به بازار، حرکت قیمت‌ها و پیشرفت‌های فنی صنعت، از عوامل امیدوارکننده در آن تحلیل بودند. در مجموع، آن گزارش روند رو‌به‌رشد را برای صنعت ارز دیجیتال پیش‌بینی کرد.

اولین نکته‌ای که در گزارش فوق به آن پرداخته می‌شود، پشتیبانی افراد مشهور از صنعت ارز دیجیتال است که به‌نوعی پشتیبان قیمت‌ها نیز شد. در گزارش می‌خوانیم:هایپی که در ماه ژانویه‌ی سال جاری در صنعت ارز دیجیتال وجود نداشت، در ماه فوریه بار دیگر خود را نشان داد. دلیل ظهور آن نیز، صحبت‌های افراد مشهور (همچون جک دورسی و ایلان ماسک) و مخصصان ارز دیجیتال در حمایت از صنعت بود. صحبت‌هایی که پایان زمستان ارز دیجتال را ندا می‌دادند.

نکاتی قبل از سرمایه گذاری investment

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که پشتیبانی افراد مشهور (سلبریتی‌ها) از ارز دیجیتال، فاکتوری بنیادی برای تحلیل پایداری قیمت‌ها یا افزایش آن‌ها نیست. طبق نظر آن‌ها، هیچ‌کس از ایده‌های پشت پرده‌ی آن افراد اطلاع ندارد. سرمایه‌گذاران باتجربه‌ی ارز‌های رمزنگاری‌شده می‌دانند که هایپ در آن صنعت، هرچند روی قیمت‌ها تأثیر خواهد داشت، اما تأثیر آن قطعا موقتی خواهد بود. خصوصا در وضعیت کنونی که بزرگ‌ترین ارزها هم چالش‌های مهمی دارند،‌ تأثیرات هایپ را نمی‌توان پرقدرت دانست.

پشتیبانی‌های لفظی افراد مختلف از ارزهای دیجیتال، تنها در موارد محدود و برای تغییرات جزئی در قیمت‌ها مفید هستند و کاربرد بیشتری ندارند. درواقع، می‌توان کتابی در این‌باره نوشت و دلایل متعددی برای اکتفا نکردن به رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری تدوین کرد. در یکی از نمونه‌های بزرگ و مشهود، ریپل را می‌بینیم که در شبکه‌ی CNBC با مشکلاتی روبه‌رو شد و روی ارزشش تأثیر منفی داشت. به‌هرحال، همه‌ی سرمایه‌گذاران می‌دانند که هایپ، می‌تواند تأثیراتی منفی روی برنامه‌ریزی‌های آن‌ها داشته باشد.

درنهایت، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال باید بدانند که برای برنامه‌ریزی‌های خرید و فروش و پیش‌بینی‌های قیمتی خود، به چیزی بیش از نظرات زودگذر افراد مشهور نیاز دارند. آن‌ها باید تخمین‌های خود را روی اصولی محکم‌تر بنا کنند، نه‌اینکه توییت سلبریتی‌ها را بنای فعالیت قرار دهند.

افزایش تراکنش بیت‌کوین، پشتیبان افزایش قیمت

بخش دیگری از گزارش SFOX،‌ نکات قابل اعتناتری برای سرمایه‌گذاران دارد. تراکنش‌های بازار بیت‌کوین، به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسیده‌اند. در آن بخش از گزارش می‌خوانیم:دلایل تحلیلی مهم‌تری برای تخمین رشد بازار وجود دارند: تراکنش‌های شبکه‌ی بیت‌کوین در بالاترین حد خود از ژانویه‌ی ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند.

بیت کوین

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، موجب ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌شود

این تحلیل را می‌توان نکته‌ای بسیار قابل‌توجه در پیش‌بینی آینده‌ی بیت‌کوین در نظر گرفت. کاربرد و استفاده از ارز دیجیتال، همیشه فاکتوری تأثیرگذار در کاهش و افزایش قیمت محسوب می‌شود. حتی می‌توان طبق همین آمار، زمستان ارز دیجیتال را پایان‌یافته نامید، اما به‌هرحال به تحلیل و بررسی‌های بیشتر نیاز داریم. بازگشت نرخ تراکنش‌ها از مسیر سقوطی، اخباری خوب محسوب می‌شود. به‌علاوه وقتی می‌دانیم رسانه‌ها کمترین تأثیر را در آن داشته‌اند و حتی جستجوی گوگل در ارتباط با ارز دیجیتال هم کاهش داشت، متوجه می‌شویم که علاقه و تمایل به استفاده از بیت‌کوین، ریشه‌دار و عمیق شده است.

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، نکته‌ای است که شاید دقت کمتری به آن کرده باشیم. درحالی‌که این خبر، تأثیر مستقیمی در افزایش تمایل کاربران به خرید بیت‌کوین داشته است. SFOX در آن باره می‌نویسد:برخی از جناح‌ها در صنعت ارز دیجیتال، کاربردی بودن و مفید بودن صندوق قابل معامله در بورس (ETF) را زیر سؤال می‌برند. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد بازار، واکنش‌های قابل توجهی به آن خبر داشته باشد. در دو روزی که اخبار پیرامون آن برنامه افزایش یافت، قیمت بیت‌کوین افزایشی ۷ درصدی تجربه کرد.

اگر شما در بازار ارز دیجیتال خرید و فروش کنید (سرمایه‌گذار بلند مدل نباشید)، چنین اخباری قطعا برایتان مهم خواهد بود. به‌بیان‌دیگر بازار سعی می‌کند تا واقعیت‌های تأثیرگذار روی خود را در کوتاه‌مدت به شما نشان دهد و بی‌توجهی کردن به آن‌ها یا کم شمردن اهمیت، شاید خطرات زیادی به همراه داشته باشد. به‌جای بی‌توجهی، بهتر است به‌دنبال دلایلی برای اثبات صحیح بودن روند بازار باشید. در مثال کنونی، به‌نظر می‌رسد تأثیرات صندوق قابل معامله در بورس و تزریق پول‌های جدید به بازار، دلیل محکمی برای افزایش استفاده از ارز دیجیتال و درنهایت، افزایش قیمت باشد. صندوق قابل معامله در بورس برای بیت‌کوین، می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های سازمانی را در آن افزایش دهد که درنهایت، موجب بهبود نقدینگی می‌شود.

درنهایت درشرایط کنونی که قیمت بیت‌کوین در نزدیکی ۴ هزار دلار نوسان می‌کند، گزارش SFOX به‌جای امید واهی به سرمایه‌گذاران، حقایقی قابل اعتنا را ارائه می‌کند که شاید پایه‌هایی عمیق برای بنا کردن سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید