تاکید نمایندگان خبرگان رهبری بر مبارزه با فساد

کدخبر: ۲۷۳۴۸۹
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در دومین روز از ششمین اجلاسیه این مجلس بر مبارزه با فساد، حل مشکلات کشور و انتقال سالم انقلاب به نسل آینده تاکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، احمد بهشتی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در ششمین اجلاسیه رسمی این مجلس با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت قهرمان ایران در روز 22 بهمن حضور یکپارچه خود را به نمایش گذاشت و دوستان انقلاب اسلامی را شاد و دشمنان را غمگین کرد .

وی در ادامه به قیاس انقلاب ها از صدر اسلام تاکنون و شرایط موجود در زمان پرداخت و با طرح این سوال که چرا آن انقلاب های گذشته به ظاهر ناکام ماند ولی انقلاب اسلامی چهل ساله شد و راز آن چیست، پاسخ داد: راز آن را باید در حضور و همراهی مردم جستجو کرد. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انقلاب چهل ساله ایران که اینک وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی خود شده، در جهان دوقطبی سرمایه داری و سوسیالیستی؛ مردم سالاری دینی را بر مبنای استوار ولایت فقیه پایه گذاری کرده و شعارها و اصولی را ملاک عمل قرارداده است.

بهشتی با بیان این که علت محدثه و مبقیه این انقلاب شکوهمند چهل ساله، مردم و رهبری بوده و هستند، گفت: آن چه می تواند همچنان مردم را در صحنه نگاه دارد، به گونه ای که تهدیدها و تحریم ها و ترورها و توطئه ها بر پایمردی و استقامتشان بیفزاید و هرگز صحنه را خالی نگذارند، عدالت و مبارزه با فساد است.

وی فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی را همچون توده چرکین برای کشورها و نظام ها دانست و افزود: خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می دادند، هرگز بعید نبوده و نیست .

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که بحمدالله ماموران این نظام غالبا سلامت خود را نگاه داشته اند، تاکید کرد: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.

** انقلاب را کامل و سالم به نسل آینده منتقل کنیم

 سیدمجتبی حسینی نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاسیه اظهار داشت: مراحل تولد انقلاب شامل مشکلاتی قبل از ولادت که 15 سال طول کشیده می شود که مشحون به مشکلات فراوان و تقدیم شهدا و زندانها و شکنجه هاست و تبلیغات مخفیانه و در شرایط سخت ـ پس از پیروزی انقلاب نیز مدت فصال و تشکیل یافتن نظام و نمادهای مختلف آن مراحل پرکار و دقیق و خطیری پشت سرگذاشتیم تا اینکه محکم و استوار شد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون نظام اسلامی توانست بر تمام دشمنان پیروز شود، افزود: نظام اسلامی توانست در درون محکم و استوار و در بیرون سربلند و الگوی آزادگان جهان باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن مایل است ملت ما مأیوس شوند و متأسفانه گاهی برخی از خودیها هم با غفلت از این موضوع آنگونه وضع موجود را سیاه نشان می دهند که ممکن است بعضی روح یاس و ناامیدی در آنها تقویت شود و گاهی می گویند همه چیز از دست رفته است.

حسینی ادامه داد: البته باید انقلابی زیست و انقلابی بود، انتقاد از خودی با لباس نسح و خیرخواهی باید باشد نه هجوم و تخریب، باید مشکلات را آن طور که هست بیان کرد.

وی در ادامه گفت: مسئله عمل نیکو و صحیح وظیفه همه ملت ایران اعم از دولتمردان، مسئولین، نهادها و توده های مردم است، همگی باید در عمل، ارزشهای اسلامی و ره آوردهای انقلاب را حفظ کنند و آنها را رشد دهند.

نماینده مجلس خبرگان تاکید کرد: بدانیم هر چه قوی تر شویم و پیشرفتهای مختلف ما افزایش یابد دشمن خشمگین تر خواهد شد و از خیانت و توطئه های دست بر نخواهد داشت، تاکید مقام معظم رهبری در عدم اعتماد به آمریکا و همچنین بر دولتهای غربی بر این اساس است.

حسینی در ادامه با بیان این که باید نسبت به نسلهای آینده احساس مسئولیت کنیم و امانت انقلاب را کامل و سالم به آنها منتقل کنیم، اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب در جوان گرایی همین است که این امانت سالم به دست نسلهای آینده منتقل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید