مزایای مهم استفاده از تبلیغات گوگل

کدخبر: ۲۷۴۰۸۷
اقتصاد نیوز:قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوهای گوگل به عنوان تبلیغات گوگل شناخته می شود. در ادامه به بیان مزایای این سیستم تبلیغاتی می پردازیم.
مزایای مهم استفاده از تبلیغات گوگل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، گسترش نفوذ اینترنت در دنیا به قدری افزایش یافته است که حتی مهمترین ارتباطات دنیا نیز از این بستر انجام میگیرد. مخصوصا در کشور ما که چند سالی است که با رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی عده زیادی در این حوزه مشغول به کار شده اند و با استفاده از روشهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات گوگل سودآوری و رشد خوبی برای کسب و کارشان داشته اند. اما انجام این کار به روش اصولی در خیلی از سایت ها و شرکت ها صورت نمی گیرد و افراد بیشتر به دنبال زود نتیجه گرفتن و کپی کردن از سایت های بزرگ هستند.

اگر به شرکت های بزرگ طراحی سایت سر بزنید و از درخواست های مراجعان و مشتریان آنها سوال نمایید احتمالا تعجب خواهید کرد. چرا که بیشتر کارفرمایان از برنامه نویس می خواهند سایتی شبیه سایت های بزرگ مانند دیوار یا دیجی کالا برایشان طراحی کنند و آن را با کلمات کلیدی سخت در زمان کمی به صفحه اول گوگل بیاورند. اما برای مثال زمانی که راه حلی به آنها پیشنهاد می گردد مثل به کارگیری تبلیغات در گوگل با شنیدن جزئیات کار، آن را به مدیر شرکت طراح سایت ارجاع می دهند و میگویند خودتان انجام دهید ما فقط میخواهیم افزایش فروش را داشته باشیم.

در واقع عاملی که همه به دنبال آن هستند افزایش فروش است که بسیار هم منطقی است. افراد بسیار زیادی دارای ایده های جذاب و آینده داری هستند اما برای عملی کردن آن و فروش محصول خود برنامه مشخصی ندارند مثلا میخواهند به سرعت در صفحه اول باشند خب اینکار یعنی سئو کردن زمان منطقی میخواهد اما کارفرما حوصله آنچنانی ندارد و باید در این شرایط از تبلیغات در گوگل یا google adwords استفاده نماید.

ارائه این راه حل ها در واقع وظیفه شرکت طراحی سایت است. در ادامه مطلب قصد داریم مزایای استفاده از گوگل ادز را برای آن دسته از کسانی که صبر و حوصله فرایند های سئو را ندارند، توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

اولین مزیت استفاده از تبلیغات گوگل افزایش تعداد کاربران سایت و بالطبع مشتریان شماست. دلیل این مساله بر می گردد به نامحدود بودن تعداد کاربران اینترنت و نامحدود بودن زمان هایی که گوگل سایت شما را نمایش میدهد.

تبلیغات گوگل چیست؟

برای اینکه تبلیغات گوگل را تعریف نماییم ابتدا بهتر است تبلیغات آنلاین را تعریف کنیم چرا که گوگل ادز خود نوعی بازاریابی آنلاین است. بر اساس یک تعریف ساده فروش محصولات و خدمات با استفاده از جذب مشتریان از طریق اینترنت را بازاریابی اینترنتی می نامند. همانطوری که در مشاغل سنتی جذب مشتری مهمترین عامل رشد شرکت است تبلیغ اینترنتی هم همین نقش را داراست که روش های مختلفی نیز دارد مانند: سئو (SEO)، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز.

اما به طور خاص تبلیغات گوگل عبارتست از قرارگرفتن در صفحه اول نتایج جستجوهای گوگل. به این معنا که شما کلمات کلیدی که میخواهید در نتایج گوگل در صفحه اول قرار بگیرید را بعلاوه سایر جزئیات مانند منطقه و محل جستجوها، تعداد کلیک ها و… تعیین می نمایید. سپس گوگل میزان هزینه برای هر کلیک را مشخص می کند تا با پرداخت هزینه کمپین تبلیغاتی شما آغاز گردد.

مزایای تبلیغات در گوگل نسبت به سایر روش‌ها

  • در تبلیغات گوگل تعداد افرادی که میتوانند سایت شما را ببیند نامحدود است به طور مثال شما اگر از سرویس گوگل ادز استفاده کنید همه افرادی که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند سایت شما را نیز خواهند دید.
  • هزینه تبلیغات گوگل نسبت به بازاریابی سنتی بسیار کمتر است و بازگشت سرمایه آن سریعتر است. در بازاریابی سنتی شما معمولا تراکت چاپ می کنید یا باید بنرهایی در سطح شهر بچسبانید و در تلویزیون تبلیغ نمایید که هر کدام هزینه های سنگین خود را دارند و واقعا هم مشخص نیست که کاربران هدف شما این تبلیغات را ببینند یا خیر. اما در google adwords شما کسب و کار خود را با طراحی سایت شروع کرده  اید که در دسترس همگان است و از روز اول اگر قصد دارید شوید با استفاده از سرویستبلیغات در صفحه اول گوگل این امکان برای شما میسر است.

  • با گوگل ادز همیشه در صفحه اول نتایج حضور دارید. زمانی که سایت خود را با محصولاتتان تکمیل کردید سایت شما در طول تمام ساعات روز و از همه نقاط مختلف دنیا در دسترس است.کافیست فقط کلمه کلیدی مرتبط با کسب کار شما جستجو گردد آن وقت شما اولین چیزی هستید که چشم کاربر با آن برخورد میکند.

تبلیغات گوگلی را از چه زمانی باید شروع کرد؟

این سوال معمولا ذهن بسیاری از مدیران کسب و کار ها که فعالیت خود را در اینترنت راه اندازی می کنند مشغول کرده است که چه وقت باید تبلیغ گوگل یا adwords بخریم؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که سایت شما و در واقع محیط کسب و کارتان را برای پذیرش مشتریان خود کاملا آماده نمایید. یعنی به همان صورتی که در مشاغل سنتی فروشگاه خود را کاملا تجهیز میکنید و سپس آن را افتتاح می نمایید باید وب سایت خود را نیز کامل کنید و سپس در دسترس کاربران قرار دهید. نکته مهم در این شرایط ساختار و نحوهطراحی سایت است که بهتر است آن را به متخصص همین حوزه بسپارید چون همه دارایی شما سایتتان است.

قدم دوم آماده کردن پلن های محصولات و خدماتتان است. دقیقا زمانی که تمام محصولات و خدمات شما در دسترس و آماده ارائه است باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. این موضوع در دنیای بازاریابی سنتی نیز وجود دارد یعنی شما اگر تبلیغ محصولی در سطح شهر یا مثلا تلویزیون دیدید اگر به فروشگاه های شهر مراجعه کنید قطعا به وفور محصولات را خواهید دید.

البته راه حل سئو هم برای بودن در صفحه اول گوگل وجود دارد اما چون فرایندی زمانبر است بهتر این است که برای شروع بخشی از کار تبلیغاتی را با گوگل ادز پیش ببرید تا اطلاعاتی راجع به برخورد مشتریان با سایت و محصولات خود داشته باشید. زمانی که ابزار google adwords استفاده می کنید با بررسی دقیق رفتار کاربران وارد شده به سایت می توانید استراتژی های فروش خود را پیدا کرده و روز به روز در جهت بهتر شدن آنها حرکت نمایید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید