عشایر مراقب دام های خود باشند/ استمرار بارش های نرمال در ماه های آتی

کدخبر: ۲۷۴۲۳۱
اقتصادنیوز: حقیقت گفت: با توجه به بارش باران و رعد و برق به عشایر توصیه می شود که مراقب دام های خود باشند و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش اقتاصدنیوز؛ مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش های مناسب تا پایان هفته خبر داد و گفت: در روزهای گذشته بارش های رگباری مناسبی در بسیاری از مناطق داشتیم و این امر منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها  و رودخانه ها شد.

وی افزود: از ابتدای هفته با ورود  سامانه بارشی  از شمال غرب در اکثرمناطق شاهد  بارش برف ، وزش باد و رعد و برق خواهیم بود که این بارش ها در استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و جنوب کرمان منجر به آب گرفتگی آب رودخانه ها شد.

حقیقت در توصیه ای به  عشایر  بیان کرد: هم اکنون به عشایری که در حال کوچ هستند، توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند و همواره مراقب دام های خود باشند و نگذارند به رودخانه های فصلی نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: گلخانه داران شرق کشور هشدارها را جدی بگیرند/استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به کاهش دما و بارش های رگباری احتمال تگرگ در مناطق جنوبی وجود دارد، از این رو به گلخانه داران توصیه می شود که در صورت نبود سازه های مناسب گلخانه و روکش مناسب آن را ترمیم کنند تا آسیبی به گیاهان و محصولات گلخانه ای وارد نشود.

وی در ادامه افزود: با توجه به  خشکسالی  ۱۱ سال اخیر نمی‌توان انتظار داشت که بارش مناسب در یک سال زراعی بتواند کمبود بارش در سال‌های اخیر را به طور کامل جبران کند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  از استمرار  بارش های پراکنده  تا پایان اسفند خبر داد و گفت: بنابر آمار افزایش  میزان بارش  نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌تواند تا حدودی التیام بخش زخم‌های کشاورزان ناشی از کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر باشد.

حقیقت در پایان از استمرار بارش‌های نرمال در ماه‌های پیش رو خبر داد و گفت: افزایش  میزان بارش  نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌تواند تا حدودی التیام بخش زخم‌های کشاورزان ناشی از کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید