بمب افکن های هسته ای آمریکا در نزدیکی روسیه به پرواز درآمدند

کدخبر: ۲۷۴۴۵۵
اقتصادنیوز: چندین فروند بمب افکن بی-52 اچ آمریکایی قادر به حمل بمب هسته ای در نزدیکی مرزهای روسیه به پرواز درآمدند.

به گزارش روز اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، این بمب افکن ها در مرزهای جنوبی، شمالی و غربی بخش های اروپایی و خاور دور روسیه پرواز کردند. 
این رسانه روسی به نقل از منابع نظارت پرواز غربی آورده است: بمب افکن های بی-52 اچ که در پایگاه هوایی فرفورد انگلیس مستقر شده اند در نزدیکی مرزهای شمالی روسیه بر فراز دریای بارنتس، استان مورمانسک و در نزدیکی مرزهای استان لنینگراد و کالینینگراد بر فراز دریای بالتیک پرواز کردند.
این بمب افکن های آمریکایی همچنین در نزدیکی مرزهای روسیه در دریای سیاه مشاهده شده اند.
چند فروند بمب افکن راهبردی آمریکایی بی-52 اچ نیز که از پایگاه هوایی اندرسن آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام به پرواز درآمده بودند در نزدیکی مرزهای روسیه در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور این کشور دیده شده اند.
گفتنی است، آمریکا در یک هفته اخیر شش فروند بمب افکن راهبردی بی-52 اچ در انگلیس مستقر کرده بود.
آلکساندر شرین معاون کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه به تازگی در خصوص اقدامات جدید آمریکا در مرزهای روسیه گفته است: نزدیک شدن بمب افکن های راهبردی بی-52 اچ به مرزهای روسیه در منطقه دریای بالتیک، به منظور سنجش و ارزیابی توانمندی دفاعی روسیه صورت می گیرد.
ناظران نظامی بر این عقیده اند که بمب افکن های آمریکایی در واقع حمله به اهداف روسیه در منطقه دریای بالتیک را پس از پرواز از خاک آمریکا تمرین می کنند.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه با تایید خبر پرواز بمب افکن آمریکایی بر فراز دریای بالتیک خاطرنشان کرده بود که هواپیما تا مسافت 150 کیلومتری به روسیه نزدیکتر شد. 
روسیه نیز دیروز خبر داد که در واکنش به اقدامات تحریک آمیز آمریکا یک اسکادران بمب افکن های راهبردی توپولف-22 ام.3 قادر به حمل سلاح هسته ای در کریمه مستقر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید