کره جنوبی خواستار اقدامات عملی پیونگ یانگ شد

کدخبر: ۲۷۴۴۶۴
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی گفت، کره شمالی باید برای پایان دادن به بن بست مذاکرات با آمریکا، گام هایی عملی در جهت انهدام تسلیحات هسته ای خود بردارد.
به گزارش اقتادنیوز به نقل از ایرنا؛به نوشته روزنامه 'استریت تایمز' سنگاپور، 'مون چونگ این' با اشاره به تصاویر ماهواره ای که نشان از بازسازی سایت موشکی کره شمالی دارند، گفت: شلیک هر نوع موشکی از سوی پیونگ یانگ در حکم فاجعه است و تبعات آن، فاجعه بار خواهد بود.

به گفته وی، هدف مون(رئیس جمهوری کره جنوبی) عاری سازی آرام و مسالمت آمیز شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای و شکوفا شدن این شبه جزیره است و صرف به توافق رسیدن با کره شمالی هسته ای را نمی پذیرد. 
مون خاطر نشان کرد، کره شمالی صرفا حرف می زند و تعهداتی را به عهده گرفته اما، در عمل، هیچ اقدامی نکرده است. 'کیم جونگ اون' به مونن جائه این گفت که 30 درصد سایت شلیک موشک، از جمله 20 درصد سکوی پرتاب آن، را منهدم کرد اما، به ما نشان نداد. باید نظارت و بازرسی وجود داشته باشد. ادعای پیونگ یانگ درباره منهدم کردن دو سوم سایت آزمایش هسته ای پیونگ یی ری' نیز باید راست آزمایی شود.
وی با تاکید بر اینکه نکته که اکنون زمان آن است که پیونگ یانگ دست به اقدامات عملی بزند، افزود: شفاف سازی، لازم و ضروری است. برآوردهای مختلفی از زرادخانه هسته ای کره شمالی وجود دارد اما، ما از آن اطلاع نداریم. به همین خاطر است که به روند اعلام و بازرسی نیاز داریم. این یادآور ضرب المثل فرد نابینا و لمس کردن فیل است. 
وی با اشاره به مذاکرات اواخر فوریه 'دونالد ترامپ' و کیم در هانوی گفت، به نتیجه نرسیدن این مذاکرات به این معناست که فعلا سفر کیم به سئول از دستور کار خارج شده است اما، مذاکرات دوباره سران دو کره لازم و حیاتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید