مازندران در سفرهای نوروزی رکورد زد

کدخبر: ۲۷۴۶۱۶
اقتصاد نیوز:دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اعلام این که بیشترین حرکت مسافران نوروزی از زمان آغاز سفرها به سمت استان مازندران بوده است، گفت: با وجود جو ناپایدار آب و هوا، هیچ مسافری تا کنون در راه و یا بدون اسکان و سرپناه نمانده است.

به گزارش اقتصاد نیوز ،فریدون محمدی با توجه به گزارش‌های پلیس راه از وضعیت مسافرانی که گرفتار شرایط بد جوی شده و در مسیر حرکت به سمت استان‌های شمالی با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند، به ایسنا گفت: موج نخست سفرهای نوروزی از ۲۴ و ۲۵ اسفندماه آغاز شد و در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه به اوج رسید و در این مدت بیشترین حرکت و اقامت مسافران در استان مازندران بوده است.

او اضافه کرد: ناپایداری جو از روزهای قبل شروع شده که خدمات‌رسانی را برای همکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر دشوار کرده است. با این حال همه دستگاه‌های عضو این ستاد از جمله راهداری‌ها، سازمان‌های هلال احمر و امداد و نجات و پلیس راهور بسیار پای کار بوده‌اند و با وجود بارندگی و وقوع سیل در برخی از نواحی، حرکت و اقامت مسافران را مدیریت کرده‌اند. اگر در جایی مشکلی به وجود می‌آید به این علت است که جمعیت خدمات‌گیرنده در مقایسه با خدمات‌دهنده‌ها بیشتر بوده و همین مساله، کار را کمی دشوار کرده است.

او افزود: تا کنون گزارشی از بدون سرپناه ماندن مسافران به‌ویژه در استان‌های شمالی نداشته‌ایم و اکیپ‌های امداد و نجات نیز برای مواقع اورژانسی در مسیر حرکت مسافران مستقر هستند.

محمدی درباره کنترل قیمت خدمات سفر نیز گفت:‌ تعزیرات پیش از آغاز تعطیلات نوروز، بازرسی‌ها و نظارت خود را آغاز کرده و خیلی جدی درحال انجام ماموریت است. همزمان تیم‌های نظارتی ستاد هماهنگی خدمات سفر به ۳۱ استان کشور اعزام شده‌اند که گزارش‌ آن‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید