۷۷ فوتی در حوادث رانندگی سه روز اخیر/۱۷۰۰ نفر مصدوم شدند

کدخبر: ۲۷۴۶۱۹
​اقتصاد نیوز:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۷ نفر در جاده های کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
۷۷ فوتی در حوادث رانندگی سه روز اخیر/۱۷۰۰ نفر مصدوم شدند

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار کمال هادیانفر، در اولین روز از سال جدید در بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس راه البرز با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۷ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست دادند، افزود: همچنین در این مدت بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: طبق بیش بینی‌های انجام شده نوروز امسال بیش از ۱۰ درصد افزایش سفرهای برون شهری را متصور هستیم که مسئولیت پلیس در این شرایط بیشتر خواهد بود هرچند که نیروهای پلیس با آمادگی کامل در جاده‌های کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها ۴۰ درصد از تصادفات رخ داده در جاده‌های کشور در این مدت مربوط به واژگونی وسیله نقلیه و بیش از ۲۰ درصد مربوط به عدم کنترل وسیله نقلیه از سوی رانندگان و بقیه سایر موارد بوده است.

سردار هادیان فر افزود: امسال با توجه به اینکه شرایط جوی نامساعد در غرب، شرق و شمال کشور وجود دارد و سطح زمین لغزنده است باعث شده تا تصادفات اینچنینی افزایش یابد.

وی بیان داشت: مسافران حین سفر مدیریت زمان، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی از سوی تمام سرنشینان خودرو را مدنظر قرار داده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی در نوروز امسال باشیم.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: همچنین در نوروز امسال بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس در کشور با پلیس همکاری دارند که این موضوع یکی از از مؤثرترین عوامل در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی است.

سردار هادیان فر از همیاران پلیس خواست در نقش یک همیار و پلیس یار در خانواده‌های خود عمل کرده و در داخل خودروها تخلفات رانندگی والدین و دیگر اقوام خود را با رعایت ادب و احترام به آنان گوشزد کنند.

وی همچنین به خانواده‌ها یادآور شد: از توصیه‌های فرزندان خود استقبال کنند چرا که رفتار والدین مانند یک الگو برای دانش آموزان که سرمایه‌های آینده هستند و نظام مسئولیت پذیری را باید در آینده اجرا کنند خواهد بود.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه خواب هیچ جایگزینی ندارد و باید رانندگان در هنگام خواب آلودگی ۱۵ دقیقه کنار جاده توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند گفت: آمارهای سال گذشته حاکی از آن است که ۴۱ درصد تصادفات فوتی مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود که امیدواریم در سال جدید با رعایت این مهم تصادفات کاهش یابد.

روزانه به طور متوسط بیش از ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه از آزادراه‌ها و جاده کرج -چالوس در محدوده این استان عبور می‌کنند که در روزهای تعطیل این رقم به چند برابر افزایش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید