عبور یک سیارک از کنار زمین در روز 2 فروردین 98

کدخبر: ۲۷۴۶۳۵
​اقتصاد نیوز:بر اساس گزارش‌ها، به‌زودی شاهد عبور سیارکی از کنار زمین خواهیم بود. این سیارک با توجه به سرعت کمی که دارد قابل رصد خواهد بود و خطری برای کره خاکی ما ندارد.
عبور یک سیارک از کنار زمین در روز 2 فروردین 98

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، فردا، یک سیارک با عرضی در حدود 39 متر از کنار زمین گذر خواهد کرد. مسیر عبور سیارک یاد شده از میان زمین و ماه است که البته به ماه نزدیک‌تر خواهد بود. این سیارک با سرعت 5 کیلومتر بر ثانیه، از فاصله 303 هزار و 733 کیلومتری زمین عبور می‌کند. حجم این سیارک که آن را 2019EA2 نامیده‌اند، در حدود دو برابر سیارکی است که در سال 2013 در روسیه سقوط کرد.

برخلاف آن‌چه که بیشتر مردم تصور می‌کنند، به‌طور پیوسته سیارک‌های کوچک بسیاری از کنار سیاره خاکی ما عبور می‌کنند. منجمان و ستاره‌شناسان نیز در طی تحقیقات خود، عبور سیارک‌های بسیاری را از کنار زمین کشف می‌کنند. تعداد زیادی از این سیارک‌ها، صخره‌های بسیار کوچکی هستند که برخورد با اتمسفر زمین به نابودی آن‌ها منجر می‌شود.

زمان عبور سیارک

سیارک 2019EA2 در ابتدای ماه جاری (مارس 2019) رویت شد و در تاریخ 22 مارس از کنار زمین عبور خواهد کرد. این سیارک با سرعت بسیار پایین 5 کیلومتر بر ثانیه در حال حرکت بوده و به دلیل سرعت بسیار کندی که دارد، به ‌راحتی قابل رویت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید