هشدارهای سفارت کشورمان در گرجستان به گردشگران و مسافران

کدخبر: ۲۷۴۶۸۶
اقتصادنیوز: سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان جهت حمایت از حقوق هموطنان و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات موجود و خسارات جبران ناپذیر مالی، اخلاقی و ... که معمولا پس از وقوع آن شاهد می باشیم، توصیه ها و هشدارهایی را با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

به گزارش اقتاصدنیوز به نقل از ایسنا، توصیه‌های سفارت کشورمان در گرجستان به شرح زیر است:

۱-مدت لغو روادید با گرجستان ۴۵ روز بوده و اقامت بیشتر، جریمه و اخراج در پی دارد. ضمنا این مدت صرفا به منظور اهداف گردشگری بوده و سایر فعالیت‌ها مانند اشتغال به کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید و اجاره ملک و ... بدون اخذ اقامت و مجوزهای قانونی از دولت گرجستان، می تواند فرد را دچار مشکل نماید.   


۲-مقدار ارز مجاز همراه مسافر در مرز، مبلغ ده هزار دلار یا معادل آن می باشد. چنانچه فردی بیش از مبلغ تعیین شده همراه دارد، لازم است در بدو ورود نسبت به اعلام آن و تکمیل فرم های مربوطه به ماموران گمرک مراجعه نماید.


۳-طلای همراه مسافر میزان متعارفی شامل گردنبند، النگو و... بوده و چنانچه طلای همراه فراتر از حد مجاز بوده و و جهت ثبت به ماموران گمرک اعلام نگردد، به عنوان قاچاق محسوب می شود.  


۴-مراقب گذرنامه خود باشید. مسئولیت و عواقب هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده صاحب گذرنامه بوده و ضمناً بدون گذرنامه، دچار مشکلات متعدد خواهید شد.


۵- گذرنامه خود را به هیچکس ندهید و گذرنامه هیچ فردی را به عنوان ضمانت، امانت و ... نپذیرید.


۶- با توجه به کلاهبرداری های مختلف و متعدد، به افراد ناشناس اعم از ایرانی و خارجی اعتماد نکنید و در صورت مواجهه با سودجویان و کلاهبرداران، در اسرع وقت با مدارک و اسناد معتبر به پلیس مراجعه کنید.


۷- گذرنامه و ویزای جعلی بلافاصله در مرز گرجستان شناسایی شده و دارندگان آنها دستگیر می شوند.


۸- حمل مواد مخدر در گرجستان از جرم قتل نیز سنگین‌تر و مجازات آن شامل زندان های طولانی مدت و جریمه های سنگین مالی بوده و مشمول هیچ گونه عفو و یا تخفیفی نمی باشد.


۹- ورود و همراه داشتن داروهایی که حاوی مقادیری مواد مخدر یا روانگردان باشند، ممنوع بوده و مجازات سنگینی دارد. ضمن آنکه تمامی داروهای مورد نیاز در این کشور موجود و در دسترس می باشد.


۱۰- به دلایل فوق و...  از پذیرش هرگونه بسته یا چمدان از مسافران و افراد ناشناس اکیدا خودداری نمایید. مسئولیت ورود هرگونه جنس و ماده غیرمجاز، صرفا به نام فردی که محموله به نام وی ثبت شد و همراه دارد خواهد بود.


۱۲- جهت اجتناب از سرقت یا دام های گوناگون مانند قرار دادن مواد مخدر در خانه و یا وسایل شما و... از اسکان در منازل شخصی و ناشناس به شدت پرهیز نمایید.


۱۲- ارز کافی همراه داشته و تبدیل ارز فقط در صرافی های معتبر انجام شود.


۱۳- برای پیشگیری از سرقت یا فقدان پول و مدارک، تمامی وجوه نقد و مدارک خود را در سطح شهر همراه نبرید.

 
۱۴- جهت رانندگی در گرجستان، می بایست گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید.


۱۵- زبان، فرهنگ و قوانین کشور ما و گرجستان کاملا متفاوت بوده، لذا لازم است از قوانین و مقررات کشور میزبان اطلاع داشته و آنها را رعایت نموده تا از بروز مشکلات احتمالی پرهیز شود.


براساس این گزارش، سفارت کشورمان در گرجستان در اطلاعیه خود هشدار داده که مراقب سودجویانی که با انتساب و یا ارتباط خود به سازمانهای دولتی، دستگاههای امنیتی و انتظامی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس اقدام به  کلاهبردارای می نمایند باشید. مکررا مشاهده شده است برخی افراد با جعل عنوان، نماد، آرم، انتساب و یا ادعای داشتن ارتباطات ویژه با برخی مقامات، دستگاهها، سازمان ها و نهادهای دولتی کشورمان و یا گرجستان و یا انتساب به سفارت کشورمان در تفلیس، پس از جلب اعتماد و دادن وعده‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

لذا به کلیه هموطنان عزیز توصیه اکید می نماید به منظور ممانعت از قرار گرفتن در دام کلاهبرداران، ضمن رعایت اصول حفاظت از اطلاعات شخصی خود، از تعامل با اینگونه افراد پرهیز نموده و صرفا هرگونه ملاقات و یا همکاری خود با افراد مذکور را منوط به بررسی های دقیق کارشناسی خود و یا تایید رسمی دستگاه مربوطه در داخل و خارج کشور نمایند.

ضمنا با عنایت به نظارت دستگاه های امنیتی و نظارتی دولت گرجستان و رصد اقدامات خارج از چارچوب قوانین و مقرارت جاری این کشور، توصیه می گردد هموطنان عزیز کلیه امور تجاری، اقامتی و سایر پیگیری های خود را تنها از طرق قانونی پیگیری نموده و به هیچ عنوان به وعده‌های برخی افراد مبنی بر تسهیل امور از طرق غیر قانونی و معمول توجه نکنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید