سناتور روس:آمریکا بجای حقیقت، منفعت را به رسمیت می شناسد

کدخبر: ۲۷۴۶۸۷
اقتصادنیوز- رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: اظهارات دونالد ترامپ درباره بلندی های جولان نشانگر این واقعیت است که آمریکا به جای حقیقت، منفعت را به رسمیت می شناسد و سود تنها معیار آنها برای تصمیم گیری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کنستانتین کاساچوف روز جمعه در فیس بوک خود با بیان این مطلب نوشت: از این رو هرگونه ادعا در مورد اشغالگری کریمه از سوی روسیه توسط مقامات آمریکایی بی اساس است.
وی ادامه داد: همه می دانند که آنها(واشنگتن) الحاق منطقه کریمه و استقلال جمهوری های آبخازیا، اوستیای جنوبی و پریدنسترویه را به رسمیت نمی شناسند اما مالکیت اسراییل بر جولان و استقلال کوزوو را به رسمیت می شناسند. 
کاساچوف افزود: تنها معیار آنها (مقام های آمریکایی) این است که تصمیمات سودمند می گیرند و خود را قدرتمند می دانند، اما این روسیه است که در طرف حق ایستاده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز در توئیتی اعلام کرد: پس از 52 سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی این منطقه را دارای اهمیت و ضرورت راهبردی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد که این اقدام در حمایت از «ثبات منطقه» است.
پیشتر رسانه‌ های صهیونیستی از زمینه ‌چینی دولت آمریکا برای حمایت از ضمیمه بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.
به نوشته این رسانه‌ها، این اقدام قرار است همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای شرکت در کنفرانس سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل (آیپک)» صورت بگیرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
این منطقه متعلق به سوریه است و این رژیم منابع غنی آن را به یغما می‌برد.
اقدام آمریکا در حمایت از ضمیمه جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی در شرایطی است که دولت این کشور پیشتر سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داده بود.
این اقدامات دولت ترامپ که نقض اساسی حقوق مردم فلسطین به شمار می آید، محکومیت مجامع جهانی را به دنبال داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید