خشم مسکو از اقدامات تحریک‌آمیز نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرز روسیه

کدخبر: ۲۷۴۶۴۶
اقتصادنیوز:سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از پرواز بمب افکن های آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه، اعلام کرد که چنین تحرکاتی تنها تنش میان مسکو و واشنگتن را بیشتر می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دمیتری پسکوف روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: از نقطه نظر تاکتیکی تنها نظامیان می توانند در خصوص چنین رویدادهایی اظهار نظر کنند با این وجود شکی ندارم که چنین اقدامات تحریک آمیزی به امنیت و ثبات مناطقی که در مجاورت روسیه قرار دارند، ضربه می زند. 

وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه با انتشار فیلمی پرواز یک فروند بمب افکن بی-52 اچ آمریکا را نشان داد که دو جنگنده روسی آن را همراهی می کردند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شد که دو فروند سوخو-27 نیروی هوافضای روسیه به دلیل نزدیکی هواپیمای آمریکایی بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمدند.

خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش داد که بمب افکن استراتژیک آمریکا از نوع بی-52 اچ بود و بمباران ناوگان روسیه را (بدون پرتاب بمب) تمرین می کرد. 

رسانه های روسیه دو روز پیش نیز گزارش داده بودند که چندین فروند بمب افکن بی-52 اچ آمریکا که توان حمل بمب هسته ای دارند در نزدیکی مرزهای روسیه به پرواز درآمدند.

این بمب افکن ها در مرزهای جنوبی، شمالی و غربی بخش های اروپایی و خاور دور روسیه پرواز کردند. 

گفتنی است، آمریکا در یک هفته اخیر شش فروند بمب افکن راهبردی بی-52 اچ در انگلیس مستقر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید