بولتون: ترامپ درطرح 'همه گزینه ها' در قبال ونزوئلا جدّی است

کدخبر: ۲۷۴۶۸۹
اقتصادنیوز - مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: دونالد ترامپ در مورد مطرح بودن 'تمامی گزینه ها' در قبال ونزوئلا بسیار جدی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، 'جان بولتون' در گفت و گو با تارنمای آمریکایی 'بریت بارت نیوز' گفت: رئیس جمهوری آمریکا در مورد مطرح بودن ' تمامی گزینه' ها برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو شوخی نمی کند.
بولتون افزود: ترامپ شخصا در نقطه نظرش درباره گزینه ها در قبال ونزوئلا اشکارا سخن گفته است. زمانی که وی می گوید تمامی گزینه ها در قبال ونزوئلا روی میز است، او بسیار جدی است.
مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه از تایید یا تکذیب این که آیا واشنگتن به دنبال مسلح کردن مخالفان دولت کاراکاس است و یا گمانه زنی ها درباره حمله نظامی به ونزوئلا امتناع کرد.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا ماه ها است به بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر روبرو بوده و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه روبرو است. 
خوان گوایدو رهبر مخالفان پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. 
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند. 
در حالیکه بیشتر کشورهای غربی از جمله آمریکا، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته اند اما نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا اعلام کرده که قربانی یک کودتای تحت حمایت آمریکاست. 
آمریکا در حالی در مسیر تشدید تحریم ها علیه دولت مادورو گام برمی دارد، مادورو همچنان از حمایت قدرت هایی همچون روسیه و چین برخوردار است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید