آخرین اخبار از وضیعت مناطق سیل زده/ سیل بعدی در راه است

کدخبر: ۲۷۴۷۰۲
اقتصادنیوز:‌ از روز های پایانی تا کنون شهرهای شمالی کشور شاهد سیلی بی سابقه بودند.
آخرین اخبار از وضیعت مناطق سیل زده/ سیل بعدی در راه است

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روزهای پایانی سال 97 بارش زیاد باران در شهرهای شمالی و به علت قطع کردن بیش از حد درختان سیلی بی سابقه به راه افتاد. که تا امروز زندگی مردم برخی از ساکن در شما کشور را دستخوش ویرانی کرد.

9شهرستان و بیش از 100 روستای مرکز و شرق مازندران درگیر سیل

علی اصغر احمدی در در این خصوص به ایسناگفت: با اشاره به اینکه ‎ ‌ ۹‌ ‎‎ شهرستان درگیر سیل بوده و مسیر روستاهای بالادست مسدود شده است، در شهرستان ساری ۴۰ ، گلوگاه ۱۵ ، بهشهر ۲۳ و سوادکوه ۲۷ ‌ روستا از جمله مواردی هستند که در بالادست دچار سیل شده و آسیب دیده اند.

وی گفت: راه و برق ‌ ۲۳ روستای بهشهر، ۴۰ روستا ‌در چهاردانگه ساری و ۱۵ روستای گلوگاه کاملا قطع شده و در تلاش هستیم تا مشکلات آنان را مرتفع کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در مورد روستاهای محاصره شده در سیل خاطرنشان کرد: تصمیم به تخلیه روستای حسن آباد میاندورود با 27 خانوار به دلیل محاصره آب با مخالفت اهالی روبرو ‌شد که تنها 7 خانوار حاضر به ترک روستا شدند و مراحل تامین آذوقه باقیمانده اهالی در ‌اسرع وقت صورت گیرد. ‌

3677581-6943343

خسارت سیل به ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیل به هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران ازسیمرغ تا شرق استان خسارت وارد کرده است.

وی با اعلام اینکه تجهیزات این سازمان از ابتدای وقوع سیل به منطقه اعزام شده است، تصریح کرد: در کنار تجهیزات کارشناسان این سازمان در منطقه سیل‌زده حضور پیدا کردند.

 

تصاویر بازدید نماینده مقام معظم رهبری از مناطق سیل زده گنبدکاو

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری از مناطق سیل زده شهر گنبدکاووس بازدید کرد.

3677581-6943334

آب گرفتگی در نیمی از منازل در آق قلا دچار/ تلاش برای سرازیر کردن آب سیل به سمت دریا

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به آب گرفتگی در آق قلای شمالی و احتمال تشدید آن از روز یکشنبه (۴ فروردین) در پی آغاز بارش‌های شدید گفت که نیمی از منازل مردم در شهرستان آق قلا و روستاهای اطراف آن دچار آب گرفتگی شدند.

در توضیح آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان آق قلا گفت: بعد از بارندگی‌های شدید در روز دوشنبه ۲۷ اسفند سیل در منطقه آق قلا راه افتاد که به دلیل بارش‌های چند روز بعد از آن برخی از راه‌ها مسدود شد و بسیاری از مزارع و دامداری‌ها خسارت دیدند که در پی آن نیمی از منازل مردم در شهر آق قلا و روستاهای مجاور آن دچار آب گرفتگی شدید شدند.

وی با این توضیح که آق قلا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود گفت: قسمت شمالی آق قلا دچار آب گرفتگی شده که باید از طریق باز کردن راه‌ها و برداشتن موانع آب به سمت شهرستان بومیشان و بعد دریا سرازیر شود.

امدادرسانی به ۳۷ هزار آسیب دیده سیل و کولاک

اقتصادنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در پنج روز گذشته امداد رسانی به ۳۷ هزار و ۳۶۳ آسیب دیده از سیل و کولاک در مناطق مختلف گلستان انجام شده است.

سیل آق‌قلا موجب اختلال در شبکه ارتباطی شده است

جاری شدن سیل در شهرستان آق قلا علاوه بر به زیرآب رفتن مناطق مختلف این شهرستان، موجب اختلال در شبکه ارتباطات شده است.

در پی جاری شدن سیل در شهرستان آق‌قلا، روز گذشته فرماندار  این شهرستان گفت: هشت روستای آق‌قلا به دلیل محاصره سیلاب تخلیه می‌شود. در حال حاضر وضعیت شهرستان آق‌قلا مناسب نیست و قسمت عمده‌ای از هشت روستای این شهرستان زیر آب رفته است. با ورود حجم بی‌سابقه سیلاب ناشی از هدایت آب‌های بالادستی و همچنین سرریز آب سدهای شرق گلستان، این مناطق به محاصره سیلاب درآمده و وضعیت آنها اضطراری است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اختلال  ارتباطات مناطق سیل‌زده در توییتر مطلبی نوشته است:

xbyYUAnQMIyO

پرداخت خسارت به سیل زدگان آغاز از شنبه آغاز می شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کاری که در برابر خرابیهای سیل انجام می دهیم بی سابقه است، تصریح کرد: از شنبه نسبت به پرداخت خسارت های سیل اقدام می کنیم.

احمد حسین زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: پنج میلیارد تومانی که به گلستان اختصاص دادند به مازندران نیز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد، افزود: بازدید مدیران در صورتی که جبران خسارت نشود فایده ای ندارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در ساعت های اولیه، درخواست تنخواه کردیم، گفت: با وزیر کشور روزانه چند بار تماس داریم و گزارش های سیل ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت افزود: در این حادثه که بار روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرد، همه مسئولان از جمله شخص استاندار به مردم پاسخگو بوده و هستند.

3677581-6943333

سیلاب به 700 سردهنه زراعی مازندران آسیب زد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران از آسیب سیل به 700 سردهنه زراعی این استان خبرداد و گفت که اکثر این سردهنه ها سنتی و تعداد کمی از سردهنه های آسیب دیده از نوع مدرن و بتنی بودند..

ابراهیم یخکشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر سردهنه های تخریب شده مربوط به شهرسان های بابل ، بابلسر ، ساری ، سوادکوه و میاندورود است که این شرایط می تواند در وضعیت تامین آب زمین های کشاورزی در سال زراعی آینده تاثیر بگذارد.

موج دوم سیلاب به سمت گمیشان گلستان در حرکت است/ برای دومین بار گمیشان را سیل فرا می گیرد

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: طبق پیش بینی هواشناسی، موج دوم سیلاب از مناطق بالادست به سوی گمیشان در حال حرکت است و عصر امروز بار دیگر این شهر را فرا می گیرد.

امیرشیر توماج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساکنین روستاهای حاشیه گرگانرود در شهرستان گمیشان و شهر سیمین شهر پس از اطلاع رسانی فراوان، آماده خروج از خانه ها هستند.

وی بیان کرد: در 20 نقطه از شهر گمیشان و 10 نقطه در بندرترکمن امکانات لازم برای اسکان سیل زدگان گمیشان فراهم است.

فرماندار گمیشان افزود: در حال حاضر و در مرحله اول سیلاب گرگانرود در این شهرستان، روستاهای قرنجیک، خواجه خان، کریم ایشانِ مراد بردی و آرخ بزرگ و نیز محله کتوک شهر سیمین شهر دچار آب گرفتگی هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید