8 کشته بر اثر درگیری های 24 ساعت گذشته در کشمیر

کدخبر: ۲۷۴۷۴۸
اقتصادنیوز:‌ پلیس ایالت جامو و کشمیر اعلام کرد، در درگیری های 24 ساعت گذشته در مناطق شمالی و جنوبی کشمیر، هفت شبه نظامی و یک نوجوان 12 ساله کشته و همچنین هشت نیروی امنیتی مجروح شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای 'نیوز 18'، یک مقام پلیس گفت: در روز گذشته (جمعه) درگیری ها در سر منطقه برامولا، باندیپورا و سوپور واقع در شمال کشمیر اتفاق افتاد. در نیمه شب جمعه نیز یک درگیری دیگر در منطقه شوپیان واقع در جنوب کشمیر میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان آغاز شد.
وی افزود: شبه نظامیان پس از محاصره شدن در منطقه باندیپورا در یک خانه مخفی شده و هشت عضو یک خانواده را گروگان گرفتند اما با تلاش ماموران هفت عضو این خانواده آزاد شده اما یک نوجوان 12 ساله در این درگیری ها کشته شد.
پس از درگیری های گسترده در کشمیر، مقامت دولتی دسترسی به اینترنت در مناطق شمالی و جنوبی کشمیر را مسدود کرده اند.
ایالت جامو و کشمیر هند از 14 فوریه (25 بهمن) تاکنون در حالت آماده باش قرار دارد.
در این روز یک شبه نظامی عضو گروه تروریستی 'جیش محمد' خودرو بمب گذاری شده خود را در نزدیک یک اتوبوس حمل نیروهای امنیتی هند منفجر کرد. در این حمله تروریستی دستکم 40 نیروی امنیتی هند کشته شدند.
پس از آن جنگنده‌های هندی به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و به گفته مقامات هندی در این حمله 200 تا 300 نفر کشته شدند.
پس از آن پاکستان یک جنگنده 'میگ 21' نیروی هوایی هند را سرنگون و خلبان آن را بازداشت کرد.
از سوی دیگر هند نیز یک فروند جنگنده 'اف 16' پاکستانی را هدف قرار داد.
اسلام آباد این خلبان را به هند تحویل داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید