روزنامه‌نگار مشهور کویتی خبر داد؛

بازگشایی سفارت عربستان در دمشق

کدخبر: ۲۷۴۸۳۴
اقتصادنیوز؛ «فجر السعید» صاحب نظر، نویسنده و روزنامه نگار مشهور کویتی روز یکشنبه به شبکه خبری اسپوتنیک گفت، رغبت ریاض و دمشق و برخی علائم نشان می دهد که عربستان به زوی سفارتخانه خود را در دمشق بازگشایی می کند.
بازگشایی سفارت عربستان در دمشق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ پس از آغاز بحران سوریه از اوایل سال 2011، برخی کشورهای عربی همچون عربستان و امارات روابط دیپلماتیک خود را با دمشق قطع و سفارتخانه های خود را در این کشور بستند. این درحالی است که تاکنون امارات و بحرین و بسیاری دیگر از کشورهای عربی و غربی سفارتخانه های خود را در سوریه بازگشایی کرده اند.

به نوشته تارنمای اسپوتنیک؛ السعید در ادامه صحبت های خود با اشاره به بحران شورای همکاری خلیج فارس افزود که در خصوص این بحران میان عربستان و امارات از یک سو و قطر از سوی دیگر، خوشبین نیستم و چشم اندازی برای حل این بحران در آینده نزدیک وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: با وجود تلاش های کویت به منظور میانجیگری میان طرف های این بحران، به علت تلاش مزدوران رسانه ای، همچنان حل ناشده باقی مانده است.

عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابطشان را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور حوزه خلیج فارس بستند و برای عادی سازی روابط خود با دوحه 13 پیش شرط شامل پایان دادن به همکاری با ایران مطرح کردند. دوحه نیز در مقابل همواره خواستار گفت وگوی بدون پیش شرط با تحریم کنندگان بوده است.

السعید در پایان نیز در خصوص امکان مشارکت کویت در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر گفت: این موضوع به علت وجود مجموعه قوانین خاص در ارتباط با سفر اتباع خارجی به کویت منتفی است، چرا که باید قوانین جدیدی در این باره در مجلس کویت تصویب شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید