به رسمیت شناختن اشغال جولان ظاهرا مقدمه اجرای معامله قرن است

کدخبر: ۲۷۵۰۵۴
اقتصادنیوز:سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان از طرف آمریکا ظاهرا مقدمه ای برای اجرای طرح «معامله قرن» از سوی ایالات متحده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: ما در حال بررسی واکنش اتحادیه اروپا در این باره هستیم که آیا آنها هم از اقدامات شریک خود در پیمان آتلانتیک شمالی علیه قوانین بین المللی و در مورد منطقه (خاورمیانه) شوکه شده اند یا خیر.

وی با بیان اینکه روسیه هنوز درباره اقدام تعجب آور اصلی آمریکا (معامله قرن) با این کشور گفت وگو نکرده است، اظهار داشت: احتمالا به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر جولان مقدمه ای برای این واقعه غیرمنتظره است که آمریکا به همه وعده آن را داده است.

طرح ضدفلسطینی معامله قرن که ترامپ حدود یک سال پیش آن را اعلام کرد، شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

زاخارووا همچنین اعلام کرده است که به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر بلندیهای جولان ازسوی آمریکا موج جدید تنش ها در منطقه را در پی خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در گفت وگو با رادیو «روسکی رادیو» گفت: تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر بلندیهای جولان متناقض قوانین بین المللی است و می تواند موج جدید تنش ها در منطقه خاورمیانه بوجود آورد. 

زاخارووا با بیان اینکه ترامپ سند مربوطه در مورد مالکیت اسراییل بر جولان را امضا کرد، اضافه کرد: چه می توان گفت؛ ما در این باره بارها و بطور منظم صحبت کردیم. 

وی ادامه داد: برای من وحشت آور است که بسیاری از بیانیه های هشدار آمیز ما به دست آمریکایی ها یکی پس از دیگری تحقق می یابد و ما در پی این اقدامات یکجانبه شاهد موج جدید تنش ها در منطقه هستیم.

زاخارووا افزود: اقدامات خارج از چارچوب و غیرقانونی آمریکا تمام دستاوردهای بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت و تصمیمات سازمان ملل را نادیده می گیرند و متاسفانه این مساله منجر به تشدید اوضاع منطقه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید