مخالفت چین و روسیه به طرح جدید ترامپ

کدخبر: ۲۷۵۱۶۵
اقتصادنیوز: نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل متحد تصمیم ترامپ در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان را نقض قطعنامه شورای امنیت دانستند و بر حاکمیت سوریه بر این مناطق تاکید کردند.

چین و روسیه جولان را بخش جدایی ناپذیر سوریه دانستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ولادیمیر سافرنکوف عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که با موضوع بلندی های جولان برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اعلام حاکمیت اسرائیل بر جولان نقض قطعنامه های بین المللی است. تغییر وضعیت جولان ناممکن است، چون که وضعیت آن با قطعنامه ها و تصمیمات شورای امنیت تعیین شده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است، خاطرنشان کرد اقدامات یکجانبه آمریکا محکوم به شکست خواهد بود.

**چین

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل متحد هم تصریح کرد: قطعنامه های سازمان ملل متحد تاکید دارد که جولان یک سرزمین اشغال شده سوری است و چین تغییر این وضعیت را رد می کند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در یک فرمان یکجانبه و خلاف مقررات بین المللی، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

این تصمیم با مخالفت جامعه جهانی روبرو شده است و از همین رو به درخواست روسیه و تایید فرانسه، نشست اضطراری در این باره تشکیل شد.

در این نشست به جز آمریکا، 14 عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید