اولین جلسه کمیته حقیقت‌یاب سیل شیراز برگزار شد

کدخبر: ۲۷۵۲۵۱
اقتصادنیوز: نخستین جلسه کمیته ویژه حقیقت یاب حادثه شیراز با حضور شهردار شیراز برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدعبدالرزاق موسوی رییس کمیته ویژه حقیقت یاب حادثه شیراز در  خصوص مباحث مطرح شده در جلسه کمیته ویژه حقیقت یاب گفت: اعضای کمیته حقیقت یاب در این جلسه دو ساعته، گزارش اولیه شهرداری شیراز و نظرات کارشناسان را استماع کردند .

وی ادامه داد: کمیته حقیقت یاب، شهرداری شیراز را موظف کرد ظرف ۲۴ ساعت مستندات و گزارش‌های خود را از سیل به این شورا ارسال کند .

رییس کمیته ویژه حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: پس از استماع گزارش اولیه شهرداری و نیز طرح سئوالات اعضای کمیته مقرر شد در جلسه‌ رسمی و غیرعلنی با حضور دیگر مسئولان ذیربط شهر شیراز از جمله فرماندار ، مدیر راه و شهرسازی، مدیر ستاد مدیریت بحران استانداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، ابفا و محیط زیست ابعاد دیگری از این حادثه روز شنبه ۱۱ فروردین با حضور همه اعضای شورای شهر بررسی شود .

موسوی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته‌ کارشناسی مرکب از کارشناسان مرتبط با همکاری کانون کارشناسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای بررسی و اعلام نظر کارشناسی تعیین گردد .

به گفته موسوی نتایج بررسی کمیته ویژه حقیقت یاب پس از اعلام نظر کارشناسان رسمی، کارشناسان شهرداری و مشاوران شورای شهر به اطلاع شهروندان رسانده و به مراجع ذیصلاح قانونی ارسال خواهد شد .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: این‌کمیته به دنبال دستیابی به حقیقت‌های ابعاد حادثه‌ سیل برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده است .

رییس کمیته ویژه حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: اظهار نظر در مورد علت ویاعلل وقوع سیل اخیر وخسارات واردشده ،نیازمند کار کارشناسی است و نباید به برخی اظهار نظرهای بی ‌پایه و فاقد اعتبار توجه کرد .

براساس گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، موسوی با قدردانی از تلاش همه کسانی که پس از وقوع سیل در امداد رسانی حضور داشتند، اضافه کرد: برنده این حادثه فاجعه بار قطعا مردم شیراز بودند که به رغم همه آلام و اندوه‌ها با روی گشاده از میهمانان نوروزی استقبال کرده و در این حادثه تلخ یاریگر هموطنان خود بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید