فرمانده سپاه کربلای مازندران با توجه به حوادث سیلاب گفت:

سپاه آتش به اختیار ورود می‌کند

کدخبر: ۲۷۵۵۷۶
فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به نجات 500 نفر در سیل اخیر سیمرغ توسط نیروهای سپاه گفت: برای کار کردن از هیچ ارگانی اجازه نمی‌گیریم.
سپاه آتش به اختیار ورود می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از شروع سیل در مناطق سیل زده به ویژه در اطراف رودخانه تجن و تلار ، نیروهای بسیج و سپاه مناطق در قالب نیروهای واکنش سریع ورود پیدا کرده و با تمام ابزارهای در اختیار و موجود مانند تراکتور، کامیون، جت اسکی و غیره اقدام به نجات و امداد کردند.

وی با اشاره به نجات جان 500 نفر از مردم سیل زده سیمرغ توسط نیروهای سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی خانه‌ها، مدارس، مساجد و همزمان در ارتفاعات بازگشایی جاده‌ها ناشی از برف و رانش از دیگر خدمات سپاه کربلای مازندران در ایام بحران بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه در ساختار دولتی، سپاه و بسیج در بحران‌ها دیده نمی‌شوند و مسئولان در گزارش‌های خود به اقدامات این نهادها اشاره نمی‌کنند، تصریح کرد: سیل و برف اسفندماه 12 شهرستان، 9 شهر و 171 روستای استان را درگیر کرد و اکنون به دلیل رانش زمین باید به 752 روستا دائماً رسیدگی و خدمات دهی شود.

بابایی افزود: با توجه به آمار بنیاد مسکن 650 واحد مسکونی باید از نو ساخته شود و بیش از 5 هزار واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد که این واحدها مربوط به اقشار کم درآمد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 341 واحد مسکونی در جریان سیل اخیر دچار آسیب شدند و از این تعداد 650 واحد تخریبی و 5 هزار و 691 واحد تعمیری است، یادآور شد: 60 دهنه پل، آسیب نقطه‌ای 1380 کیلومتر از جاده‌ها، آسیب 8 هزار و 814 هکتار باغ و زمین کشاورزی و تلفات 84 هزار رأس دام و طیور مجموع خسارت‌ها در استان به واسطه سیل اخیر بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 1700 واحد مسکونی، 43 مسجد و حسینیه توسط این مجموعه و بسیج لایروبی شده است، گفت: توزیع 10 هزار پرس غذای گرم و بیش از 7000 بسته حمایتی مواد غذایی و 1600 پتو به سیل زدگان از جمله اقدامات سپاه و بسیج در این ایام در بین سیل‌زدگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای اقدامات انجام شده هیچ پولی درخواست نکردیم و خدمت به مردم را وظیفه خودمان می‌دانیم، اظهار کرد: اگر احداث خانه‌های سیل‌زدگان به سپاه واگذار شود طی 90 روز تکمیل و در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

بابایی در مورد برخی سخنان که در رابطه با فعالیت‌های سپاه در بحران اخیر مطرح شد، یادآور شد: سپاه وابسته به هیچ جناح و حزبی نیست، اما برخی‌ها همه چیز را از دریچه حزب و جناح می‌بینند.

وی با بیان اینکه سپاه جز به نوکری مردم و انقلاب به چیز دیگری فکر نمی‌کند، تصریح کرد: هیچ وقت منت سر مردم نگذاشتیم و برای کار کردن از هیچ ارگانی اجازه نمی‌گیریم و هر وقت مردم احساس نیاز کنند، سپاه به صورت آتش به اختیار ورود پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید