وزیر اطلاعات: ۱۲ فروردین روز تجلی اراده مردم است

کدخبر: ۲۷۵۶۵۳
اقتصادنیوز : وزیر اطلاعات با تاکید بر این‌که «۱۲ فروردین روز تجلی اراده مردم در بر قراری نظامی اسلامی است» گفت: امام همواره بر روی مردم حساب می‌کردند و بر این باور بود که اگر مردم به صحنه بیایند هیچ قدرتی نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد. در ۱۲ فروردین ریشه داشتن این نظام بین مردم به طور قانونی خود را نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم چهلمین سالگرد تثبیت نظام اسلامی درحرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) بیان کرد: ۱۲ فروردین را به محضر امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور تبریک می‌گویم و امیدوارم خداوند توفیق تداوم راه شهیدان در جهت تداوم و استقرار نظام جمهوری اسلامی توفیق اعطا کند.

وی اظهار کرد: امسال تقارن معناداری بین ۱۲ فروردین و روز شهادت امام کاظم (ع) پدید آمده است؛ یکی ریشه و دیگری ثمره ریشه است .۱۲ فروردین به تنهایی ارزش دارد که همچون ۲۵ ماه رجب گرامی داشته شود؛ چراکه با رای و نظر مردم در این روز نظام سیاسی جمهوری اسلامی شکل گرفت و امام راحل این روز را عید دائمی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: باید ۱۲ فروردین همواره گرامی داشته شود تا ارزش کار امام در این روز برای مردم تبیین شود؛ چراکه ۱۲ فروردین روز تجلی اراده مردم است. زیباست که بعد از چهل سال امروز در آغاز گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب این همت گماشته و ۱۲ فروردین این چنین گرامی داشته شود. امیدوارم هر سال با شکوه تر از سال‌های قبل این روز را گرامی بداریم.

وزیر اطلاعات افزود: ۱۲ فروروین و نظام جمهوری اسلامی ریشه در مبارزات امام راحل و امام کاظم (ع) و دیگر ائمه ما دارد. هر یک از ائمه ما در جهت احیای نظام امامت که نظام الهی است مجاهده و تلاش کردند. امام کاظم نیز در این زمینه کارنامه درخشانی دارد. امامان ما مغزها متفکر جهان سیاست بودند.

وی ادامه داد: امام کاظم (ع) در دوران منصور عباسی به امامت رسید که با شهادت امام صادق (ع) به دنبال از بین بردن ریشه امامت اهل بیت (ع) بود. و به دنبال از بین بردن جانشین امام صادق (ع) قبل شناخته شدن وی در بین مردم بود.امام کاظم (ع) در چنین شرایطی که نمی‌شد امام معرفی شود کار امامت را شروع کردند. امام به آرامی کار را در زمینه فرهنگی و علمی و سیاسی جلو برد.

علوی تاکید کرد: امام کاظم (ع) از دوران خفقان شروع کرد و در زمان هارون الرشید شیعه از یک قدرت و جمعیت عظیمی برخوردار شد. امام کاظم با برنامه حرکت کرد و خیلی از افراد را به شیعه جذب کرد و افراد زیادی از دربار هارون الرشید امامت امام کاظم (ع) را قبول داشتند. ایشان در دل‌های مردم جا پیدا کرده بود. روز به روز قدرت امام کاظم (ع) افزایش پیدا می‌کرد. امامان ما برای برقراری حکومت واقعی اسلام در جامعه تلاش کردند و به دنبال آن بودند.

وی بیان کرد: امام راحل مسیر جد بزرگوار خود را طی کرد وقتی که دید قدرت حکومت در مسیر غیر اسلامی و ارزشی حرکت می‌کند و سر بر استکبار جهانی دارد امام راحل سکوت را جایز نشمرد. فریاد زدند ای قوم ساکت امروز اسلام در خطر است و فریاد خود را بلند کردند در شرایطی که افراد زیادی در اطراف امام نبود.

وی با تاکید بر این‌که «امام بر روی مردم حساب می‌کرد و همیشه می‌خواست مردم به صحنه بیایند» گفت: امام همواره برای آگاهی مردم و حضور در صحنه تلاش می‌کرد.زندان و تبعید بر روی امام تاثیری نداشت و امام را از راه خود برنگرداند. در سال ۵۶ و ۵۷ با اشاره امام میلیون‌ها انسان در کف خیابان‌ها به حرکت در آمدند و خواستار حکومت اسلامی و نفی عبر قدرت غرب و شرق شدند و خواستار حکومتی با ماهیت اسلامی شدند. امام با تکیه بر مردم انقلاب را به پیروزی رساند. امام بر این باور بود که اگر مردم به صحنه بیایند نیاز به هیچ چیز دیگری نیست.

وزیر اطلاعات افزود: امام سراغ اسلحه و آموزش نظامی نرفت و حتی زمانی که آقای عسگراولادی با امام در فرانسه دیدار کرد و گفت دست نیروهای انقلاب خالی نیست و اسلحه در دست جوانان است و اجازه خواست جواب گلوله را با گلوله دهیم، امام فرمود جواب کی را با گلوله دهید؟ جواب بچه‌های ارتش که به زور آمده‌اند؟ ارتش برای مردم است. ارتش باید به دامن مردم خود بازگردد. بروید این کار را زودتر کنید. امام نیروهای مسلح را بخشی از مردم می‌دانستند نه بخشی از رژیم شاهنشاهی. امام می‌خواست فرزندان ارتش به آغوش مردم بازگردند.

وی با اشاره به این‌که «امام راحل همواره بر روی نیروهای مردم و نیروهای مسلح حساب می کرد» تصریح کرد: امام راحل با همان لحنی که با علما صحبت می‌کرد با ارتش صحبت می‌کرد و ارتش و علما را از خود می‌دانست. امام اغلب اطلاعات را از ارتش می‌گرفت و بر روی ارتش و مردم برای پیروزی انقلاب حساب می‌کرد.

وی اظهار کرد: با اشاره امام مردم درخیابان حرف امام را تایید می‌کردند. برای این‌که نظام جمهوری اسلامی باشد کافی بود امام بگوید مردم به خیابان بیایند و بگویند نظام جمهوری اسلامی باشد اما امام می‌خواست جنبه مردمی جمهوری اسلامی شکل رسمی خود را پیدا کند؛ بنابراین صندوق‌ها رای در جای جای کشور فرستاده شد. امام می‌خواست ریشه داشتن این نظام بین مردم به طور قانونی خود را نشان دهد.

علوی در پایان گفت: امروز چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بحمدالله انقلاب ما قدرتمندتر از همیشه پیشروی کرده و به برکت اسلام و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری راه پیشرفت را پیموده است. مقام معظم رهبری هم از اقتدار نظام و هم سبقه اسلامیت نظام را با تمام وجود پاسداری کردند. هر جا افرادی می‌خواستند به رنگ زیبای اسلامیت جمهوری اسلامی آسیب بزند مقام معظم رهبری هوشمندانه ایستادند. همه این موفقیت‌ها به برکت برکت مجاهدت امامان و فرزندان خلف و صالح آنان داریم و باید هوشمندانه گوش به حرف مقام معظم رهبری بسپاریم و تا انقلاب را به دست امام زمان (عج) بسپاریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید